Incentives, Live Industry Dashboard
Pacific World, de wereldwijde Destination & Event Management Company, heeft haar eerste Destination Index Special Report, gepubliceerd. Het is een jaarrapport over 2014 met daarin de meest populaire bestemmingen voor meetings, incentives en events, alsmede een overzicht van de belangrijkste trends in deze vakgebieden.
In Europa, het Midden-Oosten en Afrika (EMEA) zijn Rome, Dubai en Frankrijk de meest populaire bestemmingen.
Rome vanwege haar traditionele, maar opnieuw uitgevonden locaties en activiteiten, als ook de sterk toegenomen investeringen in nieuwe hotels in de stad (7 procent nieuwe hotels).
Vraag naar luxe en high-end activiteiten is terug in de meeting- en incentive-sector en Dubai heeft een breed aanbod voor deze specifieke doelgroep, zoals Dubai Tram, Four Seasons Jumeirah, Sheraton Grand Sheikh Zayed Road en Hyatt Regency Dubai Creek Heights.
Parijs, Straatsburg en de Loire-vallei in Frankrijk profiteren van het grote aantal bedrijven dat zich daar hebben gevestigd. Zo hebben bedrijven als Bayer, Sanofi, Abbott, Baxter, Dell, HP, Peugeot en Renault hun corporate hoofdkantoor gevestigd in de buitenwijken van Parijs. Dit resulteert in een toename van het aantal vergaderingen en evenementen in de Franse hoofdstad.
Het Pacific World Destination Index Special Report noemt Zuid-Korea, Indonesië en Hongkong de meest populaire bestemmingen in Azië voor bijeenkomsten en evenementen in 2014.
Zuid-Korea heeft volgens de Destination & Event Management Company met creatieve en goed uitgevoerde promotiecampagnes gezorgd dat de aan Noord-Korea gerelateerde bedreigingen en onderwerpen, die het zakelijk toerisme de voorgaande jaren parten speelde, naar de achtergrond werden gedrongen. Ook speelde de minder volatiele geopolitieke situatie in 2014 een positieve rol. De groei van de Chinese middenklasse en de verbeterde visum faciliteiten voor toegang tot Zuid-Korea hebben ook invloed gehad op de inkomende MICE-business.
Ook Indonesië en meer specifiek Bali profiteert van het feit dat eiland, na jaren van vechten tegen de negatieve impact van de terroristische aanslag in 2005, weer wordt gezien als een veilige bestemming vanwege de verhoogde veiligheidsmaatregelen door de politie en de plaatselijke bevolking. Hier is de MICE-business in 2014 enorm sterk gegroeid.
Hong Kong is een groeibestemming vanwege de toename van klanten die op zoek zijn naar leveranciers die garanties bieden op het gebied van Corporate Governance en Compliance. Het tax-free-systeem en de vrijstelling van de visumplicht voor vrijwel alle bezoekers hebben ook bijgedragen aan het succes in 2014.
De belangrijkste trends die Pacific World constateert op het gebied van meetings, incentives en events zijn:
• Internationale klanten eisen naleving en garanties omtrent Corporate Governance en Compliance.
• Het immigratiebeleid en de visumplicht zijn nog steeds een beslissende factor bij het kiezen van een bestemming.
• Topbestemmingen zijn in staat om hun cultureel en natuurlijk erfgoed opnieuw uit te vinden en investeren daarnaast in nieuwe / trendy / moderne locaties.
• Internationaal toonaangevende hotelketens investeren in nieuwe hotels in minder bekende bestemmingen, wat deze bestemmingen een stuk aantrekkelijk maakt, ook omdat dit vertrouwen uitstraalt naar de internationale gemeenschap.
Download hier de Pacific World Destination Index Special 2014 in PDF-formaat.
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.