Beurzen
Na afloop van Beauty Trade Special is de conclusie gerechtvaardigd dat het goed gaat met de beautybranche. Naast het reguliere aanbod van producten en diensten, was voor bezoekers dit jaar weer veel te beleven op deze vakbeurs voor schoonheidsspecialisten, hand- en voetverzorgers in de Jaarbeurs in Utrecht. Zo was er veel belangstelling voor spannende wedstrijden, onder andere voor de verkiezing van de Beauty Press Innovation Award, de Nederlandse Kampioenschapen Nail Art en Fantasy Nail Art. Opvallend was de hoge kwaliteit van het bezoek: 91% was eind- of medebeslisser.
In totaal verwelkomde beursorganisatie VNU Exhibitions van zaterdag 20 tot en met maandag 22 maart 19.095 bezoekers uit Nederland en België. Alle gewenste doelgroepen waren aanwezig. Meer dan de helft van het bezoek (54%) werd gevormd door schoonheidsspecialisten, gevolgd door hand- en nagelverzorgers (24%), voetverzorgers (8%) en ‘overig’ (14%). Voor 77% van alle bezoekers is Beauty Trade special conform of boven verwachting verlopen. Uitermate positief is dat 94% direct op de beurs heeft ingekocht en 29% bestellingen heeft geplaatst.
Reacties bezoekers
De Belgische schoonheidsspecialiste Annemie Minsaer uit Zele was voor de allereerste keer op Beauty Trade special. ,,Op zoek naar nieuwe ideeën. Ik heb hier mijn ogen uitgekeken en heb alles kunnen aanschaffen wat ik nodig heb. De beurs is mij goed bevallen en is ook veel omvangrijker dan ik had gedacht.. Groter dan de beurs Esthetica in Brussel waar ik al altijd naartoe ga. Ook naar Beauty Trade Special kom ik zeker terug’’.
Ihsan Kleilat uit Zeewolde: ,,Ik ben volop bezig met de voorbereidingen voor de inrichting van een eigen salon. Van exposanten heb ik veel producten meegekregen om rustig uit te proberen. Ik heb mij verdiept in een goede, professionele behandelstoel en alles wat daar bij hoort. De beurs biedt een prachtige gelegenheid om met exposanten te praten en alles wat ik nodig heb met elkaar te vergelijken’’.
Reacties exposanten
Exposant Cor van der Lee van Haparko Cosmetics uit Hendrik-Ido-Ambacht: ,,Qua bezoek is de beurs heel goed, we zijn erg tevreden. Op bepaalde momenten konden wij klanten niet eens te woord staan, zo druk was het. Maandag was altijd wat rustiger maar dat beeld verandert sterk. Je merkt dat bezoekers de drukte van het weekeinde proberen te mijden. Deze beurs is voor ons van essentieel belang. Wij werken zonder buitendienst en met onze trendy merken moeten wij constant inspelen op de markt. Daarom hebben wij voor Beauty Salon dimensions dit najaar alweer ingeschreven’’.
Vanwege de synergetische voordelen is exposante Nelleke Mitrovic van Sunexpert/Celluwel uit Amerongen onlangs een samenwerking aangegaan met Billabong Beauty en La Visage, twee mede-exposanten op Beauty Trade special. ,,Billabong Beauty ontwikkelde een methode om transdermale cosmeticaproducten na lichttherapie goed te laten indringen door de reinse barrière van de huid, een membraan dat het natuurlijke vochtniveau regelt. Ook de voedingsproducten van La Visage zijn gericht op huidverbetering, vooral het in balans brengen van de benodigde waarden. Al deze behandelingen apart doen al iets maar leveren in combinatie, op een natuurlijke manier, het hoogst bereikbare resultaat op’’, concludeert mevrouw Mitrovic, die verheugd is over het verloop van de beurs. ,,Wij ontvangen tal van buitengewoon geïnteresseerde gegadigden en hebben op de eerste twee dagen al veel verkopen gerealiseerd’’.
Restyling
Beauty Trade special was geheel gemoderniseerd. Projectmanager Annelies Bodifée van VNU Exhibitions: ,,Het beursontwerp was compleet onder handen genomen. Met deze restyling zijn wij een goede weg ingeslagen. Dat blijk ook wel uit de reacties van onze bezoekers. Bijna driekwart beoordeelde de sfeer, uitstraling en aankleding van de beurs als goed tot uitstekend. Op de komende edities wordt dit moderniseringsconcept nog verder uitgewerkt en geoptimaliseerd’’.
Interesse top 5
Niet alleen de uitstraling van de beurs, ook het aanbod op de beursvloer oogstte veel belangstelling. De interesse top 5 bestond uit producten voor gezichtsverzorging (53%), voor hand- en nagelverzorging (40%), saloninrichting (33%), apparatuur voor gezichtsverzorging (33%), visagie (23%) gevolgd door producten voor lichaamsverzorging (21%), apparatuur voor hand- en nagelverzorging (19%), producten voor voetverzorging (18%) en apparatuur voor lichaamsverzorging (11%). Ook gaf 17% van het bezoek gaf aan interesse te hebben in advies en voorlichting, vakopleiding en vakbladen.
Award
Instituut Esthederm werd op Beauty Trade special gehuldigd als winnaar van de Beauty Press Innovation Award voor ‘Photo Reverse’, een zonneproduct dat volgens de pers het meest innoverende product van Beauty Trade special symboliseert. Marijn van Benthem van Consulta Nederland nam de moderne trofee in ontvangst. ‘Photo Reverse’ biedt zelfs bij extreme zon optimale bescherming, maar zorgt er ook voor dat de aanmaak van melanine op directe en indirecte manier wordt gestopt.
Nail Art
Aan het Nederlands Kampioenschap Nail Art, georganiseerd door Het Nagelgilde en VNU Exhibitions, deden zestien deelnemers mee in drie categorieën: beginners, gevorderden en masters. De eerste drie plaatsen bij de beginners werden behaald door resp. Alie Annema, Anita van der Klaauw en Marlies Stuijfzand, bij de gevorderden door Liane Corjanus, Inna Vanian en Suzanne Kokkelmans en bij de masters door Bianca Horn, Monique Frans en Thiry Dahn.
Fantasy Nail Art
Bij het Nederlands Kampioenschap Fantasy Nail Art betraden helaas maar vier deelnemers het strijdperk, maar het spektakel was er niet minder om. Kampioen werd Antoinette Scheffel, tweede Monique van den Crommenacker en derde Saskia Jackson. Net als voorgaande jaren werd een publieksprijs toegekend die terecht kwam bij Saskia Jackson voor haar creatie ”Thanks for travelling with Bedazzled Nails”. Saskia werd beloond met een workshop ter waarde van Euro 500 aan de Pepijn Borrèl Academy.
Beauty Salon dimensions
De volgende activiteit op de beautykalender is de vakbeurs Beauty Salon dimensions. De beursdata zijn van zaterdag 25 tot en met maandag 27 september 2010. Locatie is wederom de Jaarbeurs in Utrecht. Zie ook: www.beautybeurzen.nl.
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.