Congressen
Wat in de hotelindustrie in Azië al heel normaal is, komt nu naar Nederland. Handy, een smartphone aangeboden door het hotel om te gebruiken tijdens het verblijf. Novotel Amsterdam Schiphol Airport heeft de primeur in Nederland en gaat Handy in elk geval een jaar lang aan haar gasten aanbieden.
Bezoekers zullen Handy vinden in een houder op hun kamer. De smartphone is vrij te gebruiken tijdens het verblijf en biedt veel mogelijkheden. Zo kan de smartphone worden gebruikt om gratis lokaal maar ook internationaal te bellen. Daarnaast hebben gebruikers gratis toegang tot internet en 4G, wordt via de smartphone gestructureerde informatie aangeboden over de omgeving, kunnen gasten via het kamernummer gemakkelijk met elkaar bellen en kan door handige knoppen contact worden opgenomen met de verschillende services van het hotel.
Floris Licht, General Manager Novotel Amsterdam Schiphol Airport: “Onze gasten kunnen nu bij wijze van spreken even vanaf De Dam naar hun tante bellen in de US om hun ervaring van dat moment te delen. En dat allemaal gratis. Met Handy kan heel veel. Ik ben ervan overtuigd dat we de beleving van onze gasten hiermee nog verder kunnen optimaliseren.”
Voor hotels zelf moet Handy vooral voordelen bieden op het gebied van klantbeoordelingen en gebruik van de mogelijke alternatieve diensten. De app Tripadvisor wordt geïntegreerd aangeboden en uit ervaring blijken gasten via Handy gemiddeld een hogere waardering aan hotels te geven. De rating zou hiermee op een schaal van 1 tot 5 met 0,31 punten stijgen. Daarnaast worden er meer reviews verwacht. Omdat gasten gemakkelijk toegang hebben tot diensten van het hotel maken zij er vanzelfsprekend ook meer gebruik van.
Het hoofdkantoor van Handy bevindt zich in Hong Kong, waar inmiddels 80 procent van de hotelkamers een Handy heeft. Dat percentage geldt ook voor Singapore. De doelstelling van het bedrijf is om eind 2017 diensten aan te bieden in wereldwijd 1 miljoen kamers.
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.