Sportevenementen
Nike is partner geworden van de topcompetitie in het vrouwenvoetbal, de Azerion Vrouwen Eredivisie. Het sportmerk wordt met ingang van het seizoen 2024/25 onder meer de officiële supplier van de wedstrijdbal en levert ballen voor de training. Ook wil Nike zich samen met ING inzetten voor het verder professionaliseren van het vrouwenvoetbal. ING verlengde het contract met de competitie met drie jaar.
Ook Nike verbindt zich voor drie jaar aan de Azerion Vrouwen Eredivisie. Beide partijen zien de vrouwencompetitie als podium dat op maatschappelijk vlak bijdraagt aan het bevorderen van gelijkwaardigheid, diversiteit en inclusiviteit.
'We zien de opkomst van vrouwen in de sport als een van de meest invloedrijke veranderingen van de huidige tijd en de samenwerking met voetbalbond KNVB onderstreept ons enthousiasme om nog meer vrouwen in het voetbal actief te krijgen', zegt Jenn Myron, vice president/general manager, Nike EMEA Women.
Yolanda van Die, head of brand experience, marketing & communications bij ING Nederland: 'Wij richten ons met deze verlenging als hoofdsponsor van de KNVB op het verder nastreven van gelijke kansen voor meiden en vrouwen, zowel binnen als buiten de lijnen. Dat is voor ons heel belangrijk dat we dat realiseren. Daarnaast moeten initiatieven zoals deze, bijdragen aan de verdere groei en zichtbaarheid van het vrouwenvoetbal in Nederland. Dat doen we samen met Nike.'
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.