Congressen
Tegen de 9.000 hosted buyers en bezoekers bezochten van 16 tot en met 18 mei IMEX Frankfurt. Het aantal afspraken tussen de bezoekers en de 3.500 exposanten lag met 68.500 hoger dan voorgaande jaren.
Van het totaal aantal afspraken was 74 procent gebaseerd op de dit jaar verbeterde ‘appointment profiles’ van de bezoekers. Dit betekende een toename van 42 procent.
De dit jaar geïntroduceerde EduMonday was volgens organisator IMEX Group een groot succes. Op de dag voorafgaand aan de beurs konden zowel exposanten als bezoekers kiezen uit een groot aantal educatieve sessies op het gebied van eventtechnologie en eventdesign en deelnemen aan business masterclasses. Samen met de PCMA Business School, Association Day, Exclusively Corporate en ICCA mid-year meetings, trok het nieuwe geïntegreerde programma op maandag 1.500 deelnemers.
Voorzitter Ray Bloom van IMEX Group: “Our intention was to create a truly democratic pre-show education event – with something for everyone regardless of whether they speak German or English or come as an exhibitor, hosted buyer or visitor. This unilateral approach has gone down really well, with several people saying they plan to send their whole teams to the show a day earlier next year to take advantage of EduMonday. The superb feedback from participants indicates this is a strong formula for the future.”Food Court
Nieuw dit jaar was ook de overdekte food court in hal 9, met daarin foodtrucks, het mediacafé, inflatable meeting rooms en een parkje met ‘white space areas’. Hier werden ook de sessies van het IMEX’s wellness programma gehouden.
De collectieve stand van de Nederlandse exposanten kende eveneens een nieuwe opzet. De ‘meccano kubus’ die acht jaar diende als Holland-stand, was vervangen door een open stand waar bezoekers makkelijk toegang tot hadden. In Conference Matters 125 staat een artikel over de stand die voortaan op meeting- en travelbeurzen zal dienen als Holland-paviljoen.
‘, ‘
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.