Beurzen
De Belgische AV-specialist Novid heeft samen met het marketingcommunicatiebureau Antenno haar strategie in een nieuw verhaal gegoten. Het resultaat is een complete rebranding, met de nieuwe Novid website als sluitstuk.
De katalysator voor de rebranding waren de groeipijnen die succesvolle MKB-bedrijven typeren, vertellen Vicky Waldukat en Wouter Van Beirendonck, CEO’s van Novid. “We moesten ons de laatste jaren steeds sneller aanpassen aan de moeilijke mix van nieuwe medewerkers, nieuwe processen, nieuwe klanten en een veranderlijke marktcontext. In dit proces dreigde de eigenheid van Novid verloren te gaan. En het is net die eigenheid waar onze klanten voor kiezen.”
Op basis van gesprekken die Antenno voerde met klanten en medewerkers van Novid, kwamen er drie duidelijke merkpijlers naar voren. “We zijn een sympathieke partner voor onze klanten, onze mensen zijn authentieke experts en we werken samen vanuit een pragmatische no-nonsense attitude”, licht Van Beirendonck toe.
De identiteitsoefening werd gevolgd door een analyse van hoe Novid maximaal waarde kan creëren voor hun klanten én hun medewerkers. De analyse legde bloot hoe Novid-medewerkers hun vak beleven, maar ook wat klanten samen met hun eigen klanten willen bereiken. Van Beirendonck: “Uit het samenleggen van deze analyse met onze merkidentiteit ontstond onze baseline: ‘Make it Real’. Onze klanten en hun klanten willen van hun evenementen échte, authentieke belevingen maken. Wij helpen hen dit te realiseren. Dat is ook wat onze mensen goesting geeft”.
De volgende stap was het vertalen van dit verhaal in een nieuwe huisstijl en communicatiestrategie. Het logo kreeg een dynamische update en een duidelijke visuele en fotografische stijl karakteriseert de eigenheid van Novid. Deze werd doorgetrokken naar tal van dragers: leuke werkkledij, business cards, kantoorbenodigdheden, advertenties, et cetera. Het slotstuk is de nieuwe website van Novid.
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.