Beurzen
Artexis, eigenaar en manager van event locaties, lanceert het concept Grand Depot Outlet in België. Dit is een nieuw verkoopkanaal waar merken eindereeksen en overschotten van de hand kunnen doen. Het idee voor de outlet is ontstaan doordat veel retailers door toegenomen productie achterblijven met stocks.
Grand Depot Outlet bestaat uit meer dan 8000 vierkante meter koopjes van meerdere merken verspreid over de thema’s fashion, beauty, home&garden, sport, leisure en multimedia. Merken kunnen hun imago controleren via hun eigen shop. Ze kiezen de gewenste oppervlakte en richten deze zelf in naargelang de kwaliteitsstandaarden van hun merk. Er staan vijf edities in Vlaanderen op de agneda, en er wordt gekeken naar mogelijkheden in Wallonië.
“Wij willen meer zijn dan de doorsnee stockverkoop”, zegt Alain D’Haese, hoofd Artexis Belgium. “Naast een ruim assortiment topmerken aan lage prijzen focussen we ook actief op een aangename beleving.” Bij die totaalervaring hoort bijvoorbeeld een foodplaza voor een pauze met een drankje of een hapje, een gratis Drop&Shop-vestiaire om de aankopen even te bewaren en betaalmogelijkheden zoals in de winkel.
Niet alleen de klassieke retailer voelt zich aangesproken, ook online spelers zien kansen. Mensen shoppen steeds vaker online, maar die aankopen gaan even vaak retour. Met een on-site beleving als tussenstap, zouden mensen producten kunnen bestellen die aansluiten bij hun verwachtingen. Artexis is hiervoor in gesprek met enkele potentiële online spelers.
Nekkerhal Brussels-North 8, 9, 10 december 2017
Antwerp Expo 23, 24, 25 februari 2018
Nekkerhal Brussels-North 9, 10, 11 maart 2018
Flanders Expo Gent 11, 12, 13 mei 2018
Namur Expo 22, 23, 24 juni 2018
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.