Congressen

Net als agenda’s

Agenda’s lijken zich niets aan te trekken van de ongebreidelde groei van de digitale snelweg. Zeker niet bij de jongere generatie die in het digitale tijdperk opgroeit. De schoolagenda blijft onverminderd tot de standaarduitrusting van iedere scholier behoren. Ook heb ik bij diverse boekhandels de stapels op volwassenen gerichte agenda’s de afgelopen twee maanden snel zien slinken.

In het bedrijfsleven wordt de papieren agenda minder vaak getrokken. Zeker nu steeds meer mensen de beschikking hebben over mobiele toegang tot hun digitale agenda. Efficiëntie staat voorop in het zakelijke verkeer en daar past een dubbele agenda niet bij.

Vanwaar deze verhandeling over agenda’s? Op mijn bureau belandde de Mememo-agenda. Een hoog gehalte design en ondanks de aanzienlijke dikte beperkte schrijfruimte bij de dagen. Wat de aandacht trekt zijn de wekelijke pagina’s met vragen als hoeveel huizen staan er in jouw straat, hoeveel bakken koffie drink jij deze week, welke items zitten er in je portemonnee en ben jij een typische nederlander? Tussendoor ook knip-, vouw- en plakpagina’s en pagina’s met wetenswaardigheden.

Deze agenda laat je stilstaan bij de gewone dagelijkse dingen waar je doorgaans aan voorbij loopt. Het laat je erover nadenken en een eigen invulling aan geven. Net zoals de schoolagenda bij scholieren niet geliefd is vanweg de gestructureerde indeling van dagen, weken, maanden, maar als dagboek dat je naar hartelust kunt volkalken en beplakken.

Waarom zou je naar een zakelijke bijeenkomst gaan om kennis te vergaren of contact te leggen met andere mensen? Dat kan doorgaans efficiënter via internet, e-mail of telefoon. Een bijeenkomst heeft alleen zin als de informatieoverdracht en de kennismaking beter is dan de efficiëntere methoden. Dat kan door mensen te verrassen, te laten nadenken, (samen) iets te laten doen.

Pas deze ingrediënten toe in uw zakelijke bijeenkomsten. Zij zorgen ervoor dat uw deelnemers en gasten blijven komen.


Deel dit bericht


Reacties

Er zijn nog geen reacties.


Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.


Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief