Festivals

Nespresso en Amsterdam Fashion Week werken samen rond duurzaamheid

AFW-Nespresso

Nespresso en Amsterdam Fashion Week (AFW) gaan samenwerken om te laten zien dat duurzaam ondernemen binnen een grote industrie mogelijk is. Tijdens AFW, van 3 tot 6 september 2024, krijgt nieuw talent ook een platform binnen de kanalen van AFW en Nespresso.

Ondersteuning 1/Off

Nespresso is partner van AFW. Het merk ondersteunt de volledige show van het Nederlandse modemerk 1/Off. Dat transformeert vintage items met als filosofie dat fashionitems deel uitmaken van ‘een eeuwige cirkel van inspiratie’. Nespresso voorziet de crew backstage van koffie en serveert (N)espresso martini’s na de openingsshow.

Talent Support

Naast de openingsshow introduceert Nespresso Talent Support; een initiatief om opkomend talent te ondersteunen en een podium te bieden, met aandacht voor duurzaamheid en circulariteit in de mode-industrie. Van vijf genomineerden krijgt een talent de kans om deel te nemen aan AFW 2025 met een show of expositie, powered by Nespresso.

Andere activiteiten Nespresso

Tijdens event The Hub bij Fosbury & Sons in Amsterdam izorgt Nespresso voor koffie. Ook host het merk dit jaar twee AFW-Talks op 5 en 6 september.

Impact maken

CEO Kika Buhrmann van Nespresso in Nederland: ‘De samenwerking tussen AFW en Nespresso gaat om meer dan koffie en mode. Het gaat om verbinding, energie en een duurzamere toekomst. Koffie is een natuurproduct en bij Nespresso is duurzaamheid verankerd in elke stap van het productieproces. Aan de bron werken we samen met koffieboeren en maken we direct impact. Zo staan designers en makers ook aan de bron. Door de keuzes die zij maken ontstaat er impact.'

 


Deel dit bericht


Reacties

Er zijn nog geen reacties.


Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.


Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief