Company events

Negentig procent opkomst en een perfecte tien voor Apollo's lanceringsevent

Vredestein Ultrac Pro Launch Event

Het lanceringsevent van de Vredestein Ultrac Pro autobanden in Sevilla behaalde met een opkomst van 90 procent en een waardering van 9,8 ruimschoots de doelstellingen. Het evenement bracht 50 Apollo-verkoopmanagers succesvol in contact met 200 belangrijke distributeurs, klanten en retailers, waardoor de verkoop steeg nog voordat de Ultrac Pro beschikbaar was voor levering.

D&B Eventmarketing, onderdeel van de Daymakers Group, verzorgde het event voor Apollo Tyres. Samen met het salesteam van de fabrikant werd de doelgroep geïdentificeerd en vervolgens ontwikkelde D&B een campagne afgestemd op specifieke behoeften onder de geïnviteerden. 

Hiervoor werd gewerkt met een gepersonaliseerd digitaal platform voor communicatie en contentdistributie voor en na het evenement, waarbij een aangepaste evenementen-app met een digitale persoonlijke assistent zorgde voor realtime communicatie en content.

Aanmeldingen stimuleren

Er werd een interne campagne gelanceerd met ondersteuning van Apollo's sales executives om aanmeldingen te stimuleren, gevolgd door een e-mailcampagne in dezelfde creatieve stijl, met waardevolle content en een aftelling naar de lancering. 

De campagne kenmerkte zich door duidelijke call-to-actions en controle van de prestaties met behulp van gepersonaliseerde URL's. Daar waar nodig werd de campagne aangepast. Deze aanpak resulteerde in een opkomstpercentage van 90 procent, waar het uitgangspunt 70 procent was.

Een andere belangrijke doelstelling was om internationale key distributeurs, klanten, pers/influencers en retailers te trakteren op een ​​once-in-a-lifetime driedaags lanceringsevenement. In navolging van het positionering van de Ultrac Pro, als band die met de nauwgezette zorg van een Rolex-horloge is vervaardigd, was 'Timed to Perfection' het thema van het event. Dit weerspiegelt zowel de hoogwaardige functies en het ontwerp van de band, als de hoge eisen die aan de klantreis werden gesteld.

Carrousel

Spectaculaire lichtshow

Op dag één arriveerden de gasten in Sevilla waar een live-hologram van merkambassadeur en voormalig Formule 1-coureur Giancarlo Fisichella hen bij de ingang van het hotel verwelkomde. Na het inchecken en het ontvangen van een merchandise-pakket werd het gezelschap door paardenkoetsen naar de lanceringsshow gebracht. 

Het evenement begon met een video van een tikkende klok, die de spanning opbouwde, gevolgd door een moderne dans. De muziek ging over in Spaanse Flamenco, terwijl dansers synchroon liepen met beelden die de specificaties van de Ultrac Pro lieten zien. Zes banden daalden af ​​in een spectaculaire lichtshow, die werd afgesloten met een optreden en een welkomstwoord van de CEO van Apollo Tyres Europe, gevolgd door een tapasdiner op het dak.

Giancarlo Fisichella

Op dag twee woonden de gasten R&D-sessies bij waarbij ze werden ingewijd in het ontwerpproces van de band, met exclusieve content in samenwerking met automotive-designspecialist Italdesign. Daarna bezochten ze het circuit waar Giancarlo Fisichella hen dit keer in levenden lijve ontving. Daarna bewezen getimede rijtesten, een snelste ronde en een bergrally de mogelijkheden van de band. Het lanceringsevent van de Ultrac Pro eindigende met een netwerkdiner.

Perfecte score

Na het evenement ontvingen de gasten een uitgebreide enquête om feedback te verzamelen over hun ervaring, terwijl Apollo's salesteam persoonlijk warme leads opvolgde. De doelstelling van en 8+ beoordeling werd ruimschoots gehaald met een gemiddelde beoordeling van 9,8 en een perfecte 10/10 voor de lanceringsshow zelf. 


The value of HI

Human intelligence is de logische ying van de yang Artificial Intelligence. Als pendanten van elkaar zal de ontwikkeling van AI invloed hebben op HI. Als we er goed mee omgaan kunnen ze elkaar versterken, intenser maken. Publique onderzoekt samen met de Daymakers Group hoe we kruisbestuiving over en weer kunnen creëren met als doel een optimale harmonie tussen mens en technologie op het gebied van (live)communicatie.


 

 


Deel dit bericht


Reacties

Er zijn nog geen reacties.


Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.


Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief