Beurzen, Congressen
NEC heeft een nieuwe tool ontwikkeld met de naam Show Insights, waarmee de beurs- en congreslocatie in het Engelse Birmingham organisatoren een beter inzicht geeft in het gedrag van bezoekers.
De Britse locatie combineert Wifi-data met technologie voor het tellen van aantal aanwezigen en bezoekersdichtheid. Hiervoor introduceerde het NEC vorig jaar Cisco-hardware en WaitTime AI-software voor realtime bezoekerstelling.
Organisatoren kunnen nu na het evenement via een online dashboard toegang krijgen tot de verzamelde gegevens, AVG-proof en geanonimiseerd, en deze gebruiken voor het optimaliseren van de volgende editie. Zij krijgen bijvoorbeeld inzicht in verblijfstijden en hotspots. Organisatoren hebben ook toegang tot een een rapportage over nutsvoorzieningen, marketinginzichten en feedback van bezoekers.
Voor het realiseren van Show Insights investeerde NEC Birmingham 7 miljoen Engelse pond (8,1 miljoen euro) in haar technologie-infrastructuur. Deze bestond onder meer uit een upgrade van het Wifi-netwerk, waarbij 1.800 ultramoderne access points werden geïnstalleerd.
Het project heeft 12 maanden van uitgebreid bouwen en testen achter de schermen gekend. Daarbij werd samengewerkt met serviceprovider GHD en organisatoren van evenementen. Show Insights werd uitgeprobeerd op evenementen zoals UK Metals Expo en Autumn Fair.
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.