Congressen
Om meeting professionals te ondersteunen in hun professionele taak, organiseert MPI ieder jaar een aantal cursussen. Dit jaar is er voor gekozen om inkoop management en onderhandelingstechnieken een thema binnen het educatie programma te laten zijn. Op 9 en 10 december zal er in samenwerking met de Nederlandse Associatie voor Inkoop Management (NEVI) een tweedaagse cursus Inkoop Management worden gehouden.
Deze tweedaagse cursus is bedoeld voor zowel de meeting planners als meeting suppliers. Kenmerkend van de training is het interactieve karakter, de link leggend tussen theorie en de eigen praktijk van de deelnemers. Dit gebeurt door de bespreking van ervaringen uit het verleden van de deelnemers, de ervaringen van de trainer in soortgelijke situaties en de mogelijkheden voor de eigen organisatie in de toekomst. De training is een afwisseling van moderne inkooptheorie, actuele ontwikkelingen, zelfwerkzaamheid om de theorie te oefenen en toetsing aan de praktijk van werken in de eigen organisatie. De cursus zal plaatsvinden in het Mercure Hotel Amsterdam a/d Amstel.
Na afloop van deze cursus:
• Heb je begrip van de terminologie en definities rondom Inkoopmanagement
• Weet je de kansen en risico’s van professioneel inkopen binnen de eigen organisatie en/of haar relaties in te schatten
• Heb je geoefend met het gedifferentieerd kijken naar leveranciersrelaties
• Kan je inschatten wat de meest passende leveranciersrelatie en vorm van samenwerking is
• Is de theoretische (basis)kennis en de bewustwording van het onderhandelingsproces vergroot
• Is de fasering en voorbereiding van onderhandelingen bekend
• Heb je geoefend met het verbeteren van de effectiviteit en onderhandelingsvaardigheden
• Heb je de eerste aanzet gemaakt tot vertaling van de inzichten naar de eigen praktijk
Onderwerpen die aan bod komen:
• Professioneel inkoopproces
• Trends en ontwikkelingen binnen de business
• Leveranciersstrategie, een gedifferentieerde benadering
• Prestatie inkoop; je laten leiden door de opdrachtnemer?
• Hoe kies ik mijn leverancier en de wijze van samenwerking?
• Fasering en voorbereiding van een onderhandeling
• Het inschatten van de eigen machtspositie
• Het bepalen van de musts, wants en jokers
• Het kiezen van een onderhandelingsstijl
• Het plannen van de onderhandeling
• Verschillende onderhandelingstactieken
• Oefenen aan de hand van verschillende rollen spellen
Kosten van de cursus
De investering voor deze tweedaagse training bedraagt €599 exclusief 21% btw voor MPI leden en €699 exclusief btw voor niet MPI leden. De kosten zijn inclusief overnachting en diner, uitgebreide reader en het NEVI certificaat van deze cursus. Normaliter bedraagt de prijs voor deze cursus voor niet-NEVI leden minimaal €1100 (zonder overnachting en diner).
Deelnemers aan deze cursus ontvangen tevens 12 CEU credits.
Meld je hier aan voor de NEVI cursus.
Deze cursus gaat door als het minimum van 10 deelnemers is behaald. De registratie sluit op 19 november 2012.
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.