Congressen
Na vijftien edities is de MPI NL Conference omgedoopt tot Content. Het jaarlijks event en vlaggenschip van MPI Nederland gaat verder onder deze nieuwe naam. Hiermee slaat MPI een nieuwe weg in en wil het balanceren op het randje van wat mogelijk is. Hoe? Door het evenement als een proeftuin neer te zetten waarbij gezocht wordt naar de grenzen van het mogelijke, omdat dat gezien wordt als een functie van de vakvereniging.
Content gaat terug naar de basis. Weg met alles wat afleidt van de inhoud. Vanuit een blackbox wordt de juiste omgeving gecreëerd. Op 5 juli biedt SugarCity in Halfweg het canvas.
“Content gaat over het breken met de gevestigde orde, de gebaande paden verlaten en nieuwe concepten uitproberen”, aldus Roel Frissen van het organiserende team. “Wij willen dat de annual conference een proeftuin is voor nieuwe ideeën en waar professionals worden geïnspireerd om hun evenementen te blijven innoveren. Bij een dergelijk evenement hoort een locatie die aansluit bij deze gedachte; een locatie die een beetje schuurt en waar een creatieve en ondernemende spirit heerst. We waren op zoek naar een evenementenlocatie waar het concept onderdeel wordt van de inhoud. SugarCity past hier perfect bij.”
De aftrap is een lunch die de deelnemers vantevoren kunnen boeken. Chef Naresh kookt ‘exceptional conceptual’ in het speciaal voor deze gelegenheid opgetuigde pop-up restaurant. Een optie is om met een relatie af te spreken om even goed bij te praten voordat het event begint, maar bijvoorbeeld aan tafel schuiven bij één van de sprekers voor een gezellige en inhoudelijke lunch, kan ook. De deelnemer bepaalt het zelf.
Op het web, voor de televisie en op tal van andere plekken is de hedendaagse mens inmiddels overal aan zet en bepaalt zelf wat er wordt gekeken en gedaan, stelt MPI. Vreemd genoeg zijn events een plek waarbij voor een grote groep een bepaald programma wordt voorgeschoteld, kiezen en veranderen kan dan niet meer. Daar wil de vakvereniging verandering in brengen.
Na een oproep voor sprekers worden bijna 100 inzendingen beoordeeld en vervolgens worden tien sprekers samen met het publiek geselecteerd. Deze sprekers presenteren zich in vijf minuten op het event. Na 10 korte presentaties kies het publiek vijf sprekers waar zij meer van willen horen. De meest populaire spreker geeft daarna een presentatie van 45 minuten. De volgende vier sprekers geven daarna simultaan en parallel tweemaal hun presentaties, waarbij het publiek de sprekers allemaal tegelijk ziet en het geluid via vier frequenties en via tolkensetjes is te beluisteren. Zo blijft de deelnemer aan zet want switchen van spreker blijft mogelijk, simpelweg door de frequentie te veranderen.
Het kaartje biedt een zitplaats, koffie, thee en water. Lunch en andere versnaperingen kunnen ter plekke of via voorregistratie worden aangeschaft. Zo blijft de kaartopbrengst zuiver en maximaal beschikbaar voor de inhoud. Inhoud is, zoals Content doet vermoeden, het belangrijkst. Om dat te onderstrepen gaat 75 procent van elk verkocht kaartje naar de sprekers.
Alle extra’s kunnen deelnemers zelf kiezen. De kaarten lopen op in prijs, niet de tijd maar het aantal verkochte kaarten bepaalt de prijs. Prijzen variëren tussen 135 en 225 euro, exclusief BTW. De conceptual lunch van Chef Naresh is 39,50 euro en de ‘Mama Bakery Lunch’ kost 12,50 euro.
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.