Festivals, Brand events
Er zijn op Koningsdag weer verschillende merken met activaties. Dit zijn er drie: de Tikkie QR-code, Oranjeshirt van Febo en Holle Dolle Donnie van Statiegeld Nederland.
Tikkie biedt net als jaar een QR-code voor Koningsdag, zodat gebruikers nog sneller hun betaling kunnen doen. Vorig jaar werden op Koningsdag ruim 30 procent meer transacties gedaan dan het jaar ervoor en deze editie kan dat verder oplopen.
Tikkie ziet op Koningsdag zelfs een verzesvoudiging van de QR-code in vergelijking met een normale dag. Mensen worden steeds creatiever en verdienen niet alleen geld met de verkoop van spullen. Tikkie zag ook ondernemers die flink bijverdienden met het uitbaten van hun wc en straatmuzikanten die rondgingen met een pet met een Tikkie QR-code.
Volgens ABN Amro (de bank achter Tikkie) zijn bier, kleding, eten, de wc en de vrijmarkt het populairst bij het afrekenen.
Febo heeft samen met de stichting Only Friends voor sportende en gehandicapte kinderen een oranje T-shirt uitgebracht. Met het sportjaar voor de boeg (het EK Voetbal en de Olympische Spelen) is het een handig T-shirt om te hebben en op Koningsdag wordt het geïntroduceerd. Op het shirt staat – verwijzend naar de Febo - 'Hap Holland Hap'. Het shirt is verkrijgbaar via febo.nl.
Er is dit jaar een donatiepunt van Statiegeld Nederland op een boot in de gracht op de kruising van de Amsterdamse Vijzelstraat en de Prinsengracht. Met de activatie ‘Holle Dolle Donnie’ wil Statiegeld Nederland voorbijgangers op Koningsdag aansporen om hun blikjes en flesjes in te leveren. Op de boot is ‘een spektakel van lichteffecten, lasers en rookmachines' en hoor je het campagnelied van Donnie.
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.