Beurzen

Succesvolle merkactivatie Nike met Game to Go

Nike Game to Go

Hardlopers konden zelf deelnemen in de hardloop-videogame Game of Go om de nieuwe Nike React-hardloopschoen te ervaren. De spelers creëerden hun eigen running avatar, om vervolgens door een virtuele wereld met schuim, bubbels, confetti en ruige haren te rennen; een visuele vertaling van Nike’s nieuwe schuimtechnologie.

Realtime omgezet

Drie reusachtige loopbanden werden geïnstalleerd op Microsoft Square in Los Angeles. De skeletpunten van de spelers werden gemonitord en via geavanceerde 3D-renderingtechnieken werden hun bewegingen realtime omgezet in animatie van de door hen gekozen avatar. Het resultaat van de mixed reality race van 400 meter werd live getoond op grote digitale reclameborden in het centrum van LA.

Game of Go

Game of Go werd ook geïntroduceerd als een van ‘s werelds eerste Snappables-games, een telefoonspel dat gebruik maakt van de Snapchat Augmented Reality lens.
De driedaagse Game of Go merkactivatie bereikte 4,5 miljoen tv-vertoningen en 1,5 miljoen out-of-home-indrukken. Het Snapchat AR-spel was goed voor 25,6 miljoen views.
Uiteindelijk won Game of Go vier Cannes Lions op het Cannes Lions Festival of Creativity. De multimediale merkactivatie werd ontwikkeld door het Nederlandse creatieve productiebedrijf MediaMonks samen met reclamebureau Wieden + Kennedy.

 

Deel dit bericht


Reacties

Er zijn nog geen reacties.


Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.


Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief