Beurzen
Imm cologne heeft dit jaar meer dan 128.000 bezoekers naar de Koelnmesse getrokken. Dat is een stijging van het aantal bezoekers ten opzichte van de vorige editie in 2018 toen er 125.000 mensen op de wooninrichting beurs in Keulen afkwamen. Gerald Böse, directeur van Koelnmesse: “imm cologne presented the relevant issues emotionally this year and gave a whole industry new, creative impetus. With its international attractiveness, it was a dynamic event that made for a highly promising start to the new year.”
Opnieuw was het internationale aandeel onder de bezoekers van Imm Cologne groot. Van de 82.000 vakbezoekers (2018: 80.704) kwam 50 procent niet uit Duitsland. Nederland was goed gerepresenteerd (11 procent meer ten opzichte van de vorige editie), evenals België (10 procent meer), Italië, Zwitserland (18 procent meer) en Frankrijk. In het algemeen steeg het aantal Europese bezoekers met 3.8 procent. Ook kwamen er veel bezoekers uit de Verenigde Staten kijken, hun percentage nam toe met 14.1 procent.
De beursorganisatie is ook te spreken over de kwaliteit van de bezoekers, die veelal betrokken zijn bij grote internationale merken, zoals het Britse DFS en John Lewis, het Scandinavische IDdesign en JYSK, alsmede beslissers zijn van grote warenhuizen als Alinea en BUT uit Frankrijk en El Corte Inglés uit Spanje.
De trend die de beurs inzet is de focus op twee aspecten van de interieur markt: ‘Pure’ met trendy designmerken en ‘Home’ met moderne inspiratie voor de inrichting. Deze scheiding is aangebracht om meer duidelijkheid te scheppen op de beursvloer. Ook nam het onderdeel Let’s be smart – Smart Village, een belangrijker plek in. In de Future Interiors ruimte lag de focus op Duitse inrichtingstrends en het belang van duurzaamheid, emotie was de belangrijkste factor in het Pure Atmospheres segment en ook was het huis van de toekomst ‘Das Haus’ weer aanwezig.
“Together with our market partners from the industry and the specialist trade, we will continue to systematically expand imm cologne into a global marketplace for the international furniture and interior design industry. This calls for the courage and the determination to break new ground,” aldus de nieuwe COO van Koelnmesse Oliver Frese.
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.