Beurzen
Ondanks een zwakke roebel en lage olieprijzen telde de organisatie van vakbeurzen Interplastica en Upakovka/Upak Italia, die eind januari plaatsvonden in Moskou, zo”n 1.900 meer bezoekers dan vorig jaar. Interesse was er zeker voor Westerse technologiën op het gebied van verpakkingen en de bewerking van plastic en rubber, maar investeringen maken is voor veel Russische bedrijven op dit moment lastig.
De focus van Russische ondernemers die de beurzen bezochten lag dit jaar daarom vooral op het onderhouden van contacten met toeleveranciers en het uitbreiden van hun netwerk, alsmede geïnformeerd te blijven over de nieuwste technieken. In totaal kwamen 20.900 bezoekers uit Rusland en omringende landen naar het Moscow Expocentre waar 828 bedrijven uit 38 landen lieten zien wat ze te bieden hadden.
Voor de respectievelijk Duitse en Italiaanse organisator blijft Rusland een belangrijke afzetmarkt, al zijn de cijfers dit jaar flink gedaald. Van januari tot november 2015 bedroeg de Duitse export van machinerie om plastic en ruber te bewerken 118.8 miljoen euro, een afname van 16,7 procent ten opzichte van dezelfde periode in het jaar ervoor. Ondanks de terugval van het aantal orders blijft Duitsland wel de grootste leverancier in dit segment, gevolgd door Italië en China. Voor Italië is Rusland als afzetmarkt voor hun machines voor plastic- en rubberbewerking van de vijfde op de achtste plaats terecht gekomen.
Matthias Werner Dornscheidt, voorzitter en algemeen directeur van Messe Düsseldorf dat beide beurzen, Interplastica en Upakovka/Upak Italia, samen met Messe Düsseldorf Moscow OOO en het Italiaanse CPA organiseert: “At the moment, for small and middle-sized Russian companies in particular, it is not easy – the problem of financing planned investments is a quite big. However, the market has in no way come to a halt. There is still a high level of interest in high-quality and innovative machinery, systems, and materials. Companies want to invest and are also making effort to realise planned projects. In such a situation, trade fairs play an important role! With their participation, the exhibitors have provided that they do not only have short-term success in mind, but are making endeavours to sustainably maintain relationships. ”
De volgende editie Interplastica en Upakovka/Upak Italia zal plaatsvinden van 24 tot 27 januari 2017.
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.