Brand events
Medewerkers van verschillende mediabedrijven hebben donderdagnacht een nacht buiten geslapen in Amsterdam om aandacht te vragen voor daklozen. Ze zamelden daarmee geld in voor de Sheltersuit Foundation.
Het opgehaalde geld gaat naar de Sheltersuits. Dat zijn wind- en waterdichte jassen die daklozen ook kunnen gebruiken als slaapzak. Mediabureau Dentsu en verschillende buitenreclamebedrijven als JCDecaux, Ocean, blowUPmedia en CSDigital zetten zich in voor de Sheltersuit Foundation. Ze hebben een gratis digitaal buitenreclamenetwerk opgezet ter waarde van zo’n drie ton.
Daarnaast sliepen verschillende medewerkers van deze bedrijven een nacht buiten. Ze moesten 300 euro per persoon ophalen voor de financiering van een Sheltersuit. Hier werd vervolgens op verschillende locaties, waaronder het parkeerterrein van Dentsu, een nacht in geslapen. Na reiniging zijn deze Sheltersuits aan daklozen gegeven.
Tijdens de avond gaf de Sheltersuit Foundation vanuit Enschede met een digitale verbinding lezingen over het daklozenprobleem en werden ervaringen gedeeld van daklozen zelf.
De actie is een uitbreiding van het ‘Out of Home steunt mensen out of home’ initiatief dat in 2016 is begonnen met de campagne ‘Laat daklozen niet doodvriezen’.
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.