Brand events

Medewerkers mediabedrijven slapen een nacht buiten voor de Sheltersuit Foundation

Deelnemers aan de buitenslaapactie in hun Sheltersuit

Medewerkers van verschillende mediabedrijven hebben donderdagnacht een nacht buiten geslapen in Amsterdam om aandacht te vragen voor daklozen. Ze zamelden daarmee geld in voor de Sheltersuit Foundation.

Slaapjassen

Het opgehaalde geld gaat naar de Sheltersuits. Dat zijn wind- en waterdichte jassen die daklozen ook kunnen gebruiken als slaapzak. Mediabureau Dentsu en verschillende buitenreclamebedrijven als JCDecaux, Ocean, blowUPmedia en CSDigital zetten zich in voor de Sheltersuit Foundation. Ze hebben een gratis digitaal buitenreclamenetwerk opgezet ter waarde van zo’n drie ton.

Daarnaast sliepen verschillende medewerkers van deze bedrijven een nacht buiten. Ze moesten 300 euro per persoon ophalen voor de financiering van een Sheltersuit. Hier werd vervolgens op verschillende locaties, waaronder het parkeerterrein van Dentsu, een nacht in geslapen. Na reiniging zijn deze Sheltersuits aan daklozen gegeven. 

Out of home

Tijdens de avond gaf de Sheltersuit Foundation vanuit Enschede met een digitale verbinding lezingen over het daklozenprobleem en werden ervaringen gedeeld van daklozen zelf.

De actie is een uitbreiding van het ‘Out of Home steunt mensen out of home’ initiatief dat in 2016 is begonnen met de campagne ‘Laat daklozen niet doodvriezen’. 


Deel dit bericht


Reacties

Er zijn nog geen reacties.


Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.


Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief