Beurzen
Beursorganisatoren en beurslocaties stellen dat van al hun dienstverleners, de leveranciers op het gebied van Marketing & Communicatie de grootste invloed hebben op het succes van hun beurzen, gevolgd door standbouwbedrijven. Ook zien ze de Marcom-aanbieders als het meest innovatief. Aan de andere kant is de loyaliteit richting de standbouwer weer veel groter.
Dit zijn een aantal conclusies uit de eerste editie van de Industry Partners Benchmark Survey, uitgegeven door UFI, de wereldwijde vereniging van de beursindustrie. Het nieuwe onderzoek is ontwikkeld door de UFI Industry Partners Working Group en beoordeelt de relaties tussen leveranciers en industriële partners enerzijds en beursorganisatoren en locaties anderzijds. Het identificeert ook verbeterpunten op het gebied van samenwerking. Meer dan 200 bedrijven droegen bij aan het project, het merendeel uit Europa en de regio Azië-Pacific.
UFI zegt dat het onderzoek aantoont dat branchepartners worden beschouwd als een essentieel en waardevol onderdeel van de beurzensector, waarbij de algemene tevredenheid over de dienstverlening relatief hoog is (3,6 op een schaal van 5). Uit het onderzoek komt ook een vraag naar meer innovatie door de leveranciers naar voren en geeft aan dat een toename van het delen van gegevens tussen industriële partners en hun klanten extra waarde kan opleveren.
De Industry Partners Benchmark Survey werd uitgevoerd aan het begin van de Covid-19-pandemie in 2020. UFI zegt dat het onderzoek regelmatig zal worden uitgevoerd om de voortdurende uitdagingen en impact op de tentoonstellingsindustrie te weerspiegelen. De Industry Partners Benchmark Survey kan worden gedownload van de UFI-website.
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.