Festivals
Lowlands en Ikea hebben met de activatie Drömland de award voor Best Brand Activation gewonnen op de veertiende European Festival Awards op Eurosonic Noorderslag.
De opvallende en veelbesproken activatie bestond uit een dome met daarin een gigantische Ikea slaapkamer waar bezoekers een kwartier lang aan de festivaldrukte konden ontsnappen door een powernap te doen. Daarna konden ze weer vol energie van het festival genieten. Tijdens hun powernap beleefden bezoekers een 360-graden experience met videoprojectie en soundscapes, liggend op Ikea-meubelen en welkom geheten door medewerkers uit het hele land.
Daarmee was Drömland het ultieme voorbeeld van een activatie waarin de behoefte van de bezoeker, merkbeleving en internal branding voor de partner samenkwamen. Eric van Eerdenburg, festivaldirecteur Lowlands: 'Ikea liet met Drömland zien hoe een merkactivatie een waardevolle toevoeging kan zijn voor festivalbezoekers en gelijktijdig sterk bijdraagt aan de markertingdoelstellingen van de partner.'
Noor Hooijdonk, brand communications specialist Ikea: 'Het was een dröm van een project om een gigantische slaapkamer te bouwen op het festivalterrein van Lowlands. Vele collega’s hebben meegewerkt aan het realiseren ervan, zowel in de voorbereiding als tijdens het festival zelf. Hun inzet loonde tijdens het evenement al in de vorm van de vele positieve reacties van bezoekers. Dat we nu de erkenning krijgen in de vorm van de award Best Brand Activation is natuurlijk de kers op de taart.'
De bezoekers gaven de activatie gemiddeld een 8.5. Bovendien kreeg de activatie zowel voorafgaand aan het festival als daarna ruime aandacht in de media.
De activatie was een samenwerking tussen Lowlands en Ikea en kwam tot stand in samenwerking met Home samen met Buro Hobo, Bart Lensink, All Day Productions, Essencemediacom, Faber Audiovisuals, sightline productions, Woodwork amsterdam, Thndr en Coebergh communicatie en PR.
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.