Company events, Live Industry Dashboard

LiveCom Alliance zet Industry Survey open voor niet-leden

Persconferentie LiveCom Alliance European Industry Survey

De 2025 editie van de European Industry Survey, een initiatief van de LiveCom Alliance (LCA) en het R.I.F.E.L. Institute zal zich niet meer beperken tot de leden van LCA en openstaan voor alle bureaus en bedrijven in de livecommunicatiesector. Ook nieuw is dat de enquête zich richt op één strategisch thema, namelijk internationalisering.

De studie zal onderzoeken hoe bureaus en bedrijven de kansen en uitdagingen van internationale expansie zien en bewezen strategieën en praktische aanbevelingen voor succes inventariseren.

Terugblik fundament voor de toekomst

Tussen 2019 en 2023 voerden LCA en het R.I.F.E.L. drie benchmarkstudies uit om de evolutie van de Europese livecommunicatie-industrie vast te leggen tijdens de periodes voor, tijdens en na COVID. Deze onderzoeken dienden als stevig fundament voor het in kaart brengen van ontwikkelingen in de industrie en het vormgeven van strategische besluitvorming.

Meer focus in 2025

Het afronden van de onderzoeken naar de COVID-periodes effende het pad voor het heroverwegen van de onderzoeksaanpak, inclusief de onderwerpen en focus. Deze vernieuwde aanpak behoudt zijn benchmarking-fundament, maar beperkt de focus tot één strategisch thema. Voor 2025 ligt de focus op internationalisering binnen de pan-Europese livecommunicatiesector.

Voor het eerst staat de European Industry Survey open voor alle agentschappen en bedrijven in de industrie, wat zorgt voor een bredere datapool en grotere relevantie voor de sector.

Internationalisering biedt kansen voor groei

In de snel veranderende wereldwijde markt van vandaag de dag biedt internationalisering kansen voor groei, waar zowel individuele bedrijven als de hele industrie van kan profiteren, stelt LCA. Het opent deuren naar nieuwe markten, diversifieert inkomstenstromen en biedt toegang tot een wereldwijde talentenpool.

Het brengt echter ook uitdagingen met zich mee, zoals het navigeren door complexe regelgeving, het overbruggen van culturele verschillen en het beheren van logistieke hindernissen.

Het onderzoek van 2025 heeft als doel een duidelijke en uitgebreide momentopname te bieden van internationalisering binnen de livecommunicatiesector. Het onderzoekt de kansen en uitdagingen waarmee bedrijven worden geconfronteerd.

Nieuw geopolitiek landschap

"Een nieuw geopolitiek landschap en toenemende sociaaleconomische druk vragen om internationale verbinding", zegt Maarten Schram, oprichter van LiveCom Alliance. "Door begrip en empathie tussen culturen op te bouwen, banen we de weg voor vreedzame coëxistentie en gedeeld succes. Mensen face-to-face bij elkaar brengen is niet alleen zinvol – het is cruciaal."

LiveCom Alliance European Industry Survey

In de voorgaande drie edities heeft de LCA European Industry Survey de ontwikkeling van de livecommunicatie-industrie in kaart gebracht en een gedetailleerd inzicht geboden in de structuur, belangrijkste kenmerken en toekomstige trends. De enquête, uitgevoerd door het Duitse R.I.F.E.L. Institute en ondersteund door BOE International, verzamelt gegevens van meer dan 1.000 agentschappen en bedrijven in 9 deelnemende nationale verenigingen. Vanaf dit jaar staat de enquête open voor de gehele Europese livecommunicatie-industrie.


Deel dit bericht


Reacties

Er zijn nog geen reacties.


Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.


Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief