Festivals
Live Nation Entertainment (LNE) heeft in 2023 haar beste jaar beleefd, zowel qua bezoekersaantallen als qua kaartverkoop. De grootste concertpromotor ter wereld meldt een 20 procent hoger concertbezoek ten opzichte van 2022, waarbij meer dan 145 miljoen fans ruim 50.000 evenementen bezochten. LNE’s ticketingbedrijf Ticketmaster verkocht 620 miljoen tickets, een stijging van 13 procent vergeleken met 2022.
De omzet van het bedrijf steeg met 36 procent tot 22,7 miljard dollar (21 miljard euro). Het bedrijfsresultaat steeg met 46 procent naar 1,07 miljard dollar. De sponsorinkomsten stegen met 13 procent tot ruim een miljard dollar.
LNE-voorzitter en CEO Michael Rapino: 'De livemuziekindustrie bereikte nieuwe hoogten in 2023 en de vraag naar livemuziek blijft groeien. Onze digitale wereld stelt artiesten in staat om wereldwijde volgers te ontwikkelen, terwijl ze fans inspireren om meer dan ooit naar persoonlijke ervaringen te verlangen. Tegelijkertijd levert de industrie een grotere verscheidenheid aan concerten die een nieuw publiek aantrekken, en ontwikkelt ze meer locaties om een grotere showpijplijn te ondersteunen."
“Tegen deze achtergrond verwachten we dat al onze bedrijven zullen blijven groeien en waarde zullen toevoegen aan artiesten en fans, aangezien we dit jaar opnieuw dubbelcijferige groei wat betreft bedrijfsopbrengsten en aangepast bedrijfsresultaat realiseren, waarbij onze winstgevendheid de komende jaren met dubbele cijfers zal toenemen.”
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.