Brand events
Supermarktketen Lidl opent volgende maand een 'immersive' ervaring voor wijnliefhebbers in Belfast (Noord-Ierland) en Dublin (Ierland). De pop-up ervaring heet 'Vino Sensoria' waarbij gasten door verschillende kamers gaan.
De pop-up ervaring wordt georganiseerd door Lidl's wijnmeester Richard Bampfield en is in Dublin op 8, 9 en 10 november en in Belfast op 22, 23 en 24 november. Volgens de website van de supermarkt zullen gasten 'een wereld binnenstappen waar je zintuigen worden geschokt, je smaakpapillen worden geprikkeld en je perceptie wordt uitgedaagd'.
Gasten beginnen hun ervaring in de meeslepende 'Discombobulator'-kamer voordat ze naar het proeflokaal gaan. Daar proeven ze in volledige duisternis een zorgvuldig samengestelde collectie wijn. Getrainde tafelgastheren begeleiden de gasten door dit deel van de Vino Sensoria-ervaring met behulp van nachtkijkers. De reis eindigt in de 'Lumina'-kamer, waar de wijnen worden onthuld en bezoekers kunnen beslissen wat ze kopen.
Voor mensen die bang zijn in het donker vermeldt de Vino Sensoria website dat de ervaring knipperende lichten, beperkte verlichting, veranderde waarneming en veranderende geluidsniveaus bevat.
'Het doel van Vino Sensoria is om enkele mythes rond het kopen en serveren van wijn te ontkrachten. Door te proeven in totale duisternis zonder afleiding, kunnen proevers zich volledig concentreren op de wijn in het glas en een beter begrip krijgen van hun eigen smaak', legt Richard Bampfield uit.
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.