Congressen
Leiden Marketing heet vanaf nu Leiden&Partners. De citymarketingorganisatie voert de naamswijziging door omdat de huidige naam de lading van de activiteiten niet meer dekt. Leiden&Partners is de paraplunaam waaronder diverse activiteiten op verschillende domeinen gevangen wordt voor bewoners, bedrijven, talenten en bezoekers. Hiermee volgt de organisatie landelijke organisaties als The Hague & Partners, Rotterdam Partners en Amsterdam & Partners.
Al langer probeert Leiden Marketing de associatie met marketing te nuanceren en haar brede rol uit te leggen. De organisatie is met onder meer een Expat Centre Leiden of het Leiden Convention Bureau ook actief op hele andere domeinen. Tegelijkertijd verandert de rol van de organisatie steeds meer en wordt er bredere invulling gegeven aan ontwikkelingen in de stad.
“Zo initieerden we samen met de gemeente en diverse jongeren en studentenverenigingen een programma van talkshows, debatten en insta campagnes waarmee we Leidse jongeren probeerden te motiveren zich aan de coronaregels te houden en perspectief te bieden”, zegt directeur bestuurder Martijn Bulthuis. “Of houden we ons nu bezig met het positioneren van het onderwijs in Leiden & regio om zo docent talenten te kunnen werven en behouden.”
De kracht en het bestaansrecht van de organisatie komt ook door de hechte samenwerking met partners. Ooit opgericht door 18 Stadspartners en een aantal ‘founding partners’ lag de focus toen vooral op het ‘branden’ van de stad en het ‘managen’ van de reputatie.
“We doen vrijwel nooit iets alleen”, zegt Bulthuis. “Samen met vele, diverse partners werken we in coalities op onderwerp en ambitie samen. We investeren, coördineren, initiëren en financieren. Samen met bedrijven, ondernemers, culturele – en kennisinstellingen, onderwijs, gemeente(s), studenten, makers en denkers.”
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.