Congressen
Hoe wil een PCO, meeting planner of eventmanager het liefst de meeting mogelijkheden van een stad of regio verkennen? Leiden Marketing stelde de vraag het afgelopen najaar, met als deuropener een opmerkelijke DM-actie. Op donderdag 2 februari werd de door de relaties van Leiden Marketing gewenste stadsverkenning ten uitvoer gebracht. Met het gewenste resultaat, want de deelnemers toonden zich enthousiast over het programma van de Leidse Inspiratiedag.
Voor wie vooral locaties wilde zien, was er in de ochtend een optionele tour langs enkele meetinglocaties, waarna alle deelnemers bij elkaar kwamen in de Pieterskerk. John Kroes, directeur Leiden Marketing, en wethouder Robert Strijk heetten de iedereen welkom, waarbij de in Leiden geboren en getogen Strijk zijn stad met warmte en humor wist te verkopen.
Daarna ging het om inhoud. Gerdie Schreuders van Live Online Events vertelde over de mogelijkheden en valkuilen bij de inzet van social media rond meetings. Schreuders wist het obligate van dit trendy onderwerp te vermijden en drong door tot de kern van het nieuwe medium. Daarna toog het gezelschap naar het Rijksmuseum van Oudheden voor een workshop van Nicoline van Straten, directeur van het in ‘live communicatie’ gespecialiseerde bureau LiveHouse. Met haar surplus aan ervaring wist ze de deelnemers prangende vragen te ontlokken en te voorzien van praktische antwoorden.
De temperatuur van ver onder nul en de Leidse hoop op schaats-ijs zorgde ervoor dat de geplande boottocht door de Leidse grachten werd afgeblazen. Een rondleiding door het opmerkelijk moderne Rijksmuseum van Oudheden vormde een prettige compensatie.
De Stadsgehoorzaal van Leiden was het eindstation van deze zoals beloofd inspirerende dag. Na een rondleiding konden de deelnemers kennis maken met vertegenwoordigers van enkele andere locaties in Leiden en de dag gezamenlijk afsluiten met een hapje en drankje.
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.