Festivals

Katapult: 25 procent bezoekers zou permanent in attractiepark willen wonen

Een op de vier bezoekers van attractieparken zou overwegen om er permanent te gaan wonen. Dat blijkt uit de Leisure and Attractions Trends Report 2030 van Katapult, een bedrijf dat is gespecialiseerd in het ontwerpen van themaparken en bezoekersattracties en -ervaringen.

Living leasure

Katapult rapporteert de impact van het gedrag van gasten op de sector in de komende vijf jaar. Robbie Jones, insights director bij Katapult: 'De megatrend van "living leisure" begint door te dringen nu consumenten in hun dagelijks leven meer entertainment buitenshuis willen. Voor superfans is wonen in pretparken een echte droom en ambitie, maar voor de meerderheid zien we dat deze trend de vraag naar meer themaovernachtingen en vrije tijd in lokale winkelstraten doet toenemen.'

Megatrends voor de industrie

De industrie is klaar voor innovatie, staat in het rapport, maar met die innovatie komt ook de noodzaak voor een zorgvuldige balans - van technologie, gastervaring en focus op veranderend gedrag. 'Door de veranderende wensen van bezoekers te begrijpen, technologie op een verstandige manier te omarmen en relevant te blijven voor zowel nostalgie als nieuwe trends, kunnen attracties de komende jaren floreren,” zegt een van de onderzoekers.

Avontuur en escapisme

'Deze post-pandemische fase heeft geleid tot een sterk verlangen naar avontuur, escapisme en gedeelde vreugde, waardoor attracties, evenementen en ervaringen weer opbloeien. Er is een verlangen naar mensen om opnieuw met elkaar in contact te komen en gezamenlijke ervaringen op te doen. Technologie zal zich in een exponentieel tempo blijven ontwikkelen en attracties zullen moeten beslissen of technologie deel gaat uitmaken van het verhaal of onzichtbaar op de achtergrond blijft. Ik denk dat beide benaderingen cruciaal zijn.'


Deel dit bericht


Reacties

Er zijn nog geen reacties.


Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.


Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief