Company events
Royal Cosun is een toonaangevende agrarische coöperatie met meer dan achtduizend leden. De activiteiten zijn verdeeld over zes businessgroepen. Het 125e jubileumjaar werd aangegrepen om een eerste stap te zetten in de nieuw ontwikkelde ‘One Cosun’-strategie, gericht op het versterken van de marktpositie.
De jubileumcampagne moest zorgen dat interne stakeholders de strategie diepgaand zouden begrijpen, elkaars producten en productgroepen leerden kennen en om een eerste stap te zetten naar een One Cosun waar alle businessgroepen en medewerkers zich één voelen.
Om de vereiste fysieke en emotionele omgeving te creëren voor betrokkenheid, leren en gedragsverandering van deelnemers, implementeerde D&B Eventmarketing, onderdeel van Daymakers Group, een veelzijdige aanpak.
De interne doelgroep werd via maandbladen, de nieuwjaarstoespraak van de CEO en e-mailcampagnes geïnformeerd over de jubileumcampagne. Ledentelers werden geïnformeerd via presentaties tijdens regiovergaderingen en alle branding werd aangepast met een jubileummerkgids en logo.
Om de drive en wensen van de doelgroep te ontdekken, leverden brainstormsessies met vertegenwoordigers van alle businessgroepen en leden de input voor het jubileumjaar. Het was ook een manier om ambassadeurs voor de campagne te creëren.
Sneak Peak-videoteasers, jubileumvlaggen, zitzakken, lightcubes en vlaggen werden naar alle productielocaties en kantoren gestuurd om het feestgevoel het hele jaar door levend te houden.
Het eerste live-evenement was de roadshow waarbij de directieleden van Cosun binnen 48 uur alle productielocaties door het land bezochten met elektrische merkauto's om stroopwafels en koffie en thee uit te delen. Later kregen medewerkers de kans om ledentelers op hun boerderijen te bezoeken om hen te verrassen met stroopwafels en elkaar te leren kennen.
Carrousel
Op 8 en 9 juni werden alle medewerkers en ledentelers uitgenodigd om met hun gezin het Cosun festival te bezoeken. Een gepersonaliseerd festival waar alle bedrijfsgroepen vertegenwoordigd waren met elk hun eigen gebied, met in het midden de verbindende Cosun-area.
De ruim tienduizend aanwezigen ontdekten zo de ins en outs van de verschillende bedrijfsgroepen en leerden meer over Cosun en de strategie. Innovaties werden gedeeld en entertainment voor jong en oud maakten er een feestelijke dag van om nooit te vergeten.
Het doel was om 100 procent van de doelgroep te bereiken. Daarom ontvingen alle leden die niet persoonlijk aanwezig konden zijn na het festival een pakket stroopwafels met een belonende brief, waarin ze werden bedankt voor hun bijdrage aan 125 jaar en werden ze bijgepraat over de visie voor de toekomst als één Cosun.
Evenementbezoekers en deelnemers werden na het jubileumfestival geënquêteerd. Op het gebied van interne bedrijfstrots is 98,8 procent positief of superpositief over de jubileumevenement-ervaring en voelt zich trots om bij Cosun te werken of lid te zijn van de coöperatie. 94 procent stelt meer kennis te hebben gekregen over producten en diensten. En ook als verbindende factor is het festival geslaagd: 92 procent is positief of superpositief over het ontmoeten van nieuwe en relevante connecties.
Human intelligence is de logische ying van de yang Artificial Intelligence. Als pendanten van elkaar zal de ontwikkeling van AI invloed hebben op HI. Als we er goed mee omgaan kunnen ze elkaar versterken, intenser maken. Publique onderzoekt samen met de Daymakers Group hoe we kruisbestuiving over en weer kunnen creëren met als doel een optimale harmonie tussen mens en technologie op het gebied van (live)communicatie.
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.