Beurzen

Informa start bedrijf voor B2B-festivals

London Tech Week 2025

Informa start per 1 januari 2025 een dochteronderneming die zich gaat richten op de organisatie van B2B-festivals. Het is een uitwerking van de overname van Ascential ter waarde van 1,43 miljard euro, waarvan het bedrijf op 9 oktober meldt dat deze is afgerond.

Groei B2B-events

"De voltooiing van de overname van Ascential, de oprichting van Informa Festivals en de toekomstige oprichting van Informa TechTarget zullen leiderschap en schaal creëren in al onze gekozen B2B-marktsegmenten, wat onze kracht in academische markten aanvult en een platform creëert voor groei van 2025 tot 2030", aldus Group Chief Executive Stephen Carter.

"De afgelopen vier jaar was onze strategie om extra kracht en diepte op te bouwen in onze B2B-bedrijven, gericht op nieuwe groeimogelijkheden naarmate de marktsegmenten van live B2B-events groeien en steeds geavanceerder worden, en B2B digital services volwassen worden."

Informa Festivals

Informa Festivals is opgericht voor de organisatie van ervaringsgestuurde evenementen in het hart van specifieke industrieën. Deze ‘experience-led B2B-events’ worden gekenmerkt door dynamische eindmarkten, meeslepende inhoud, community-connecties, professionele ontwikkeling en persoonlijke inspiratie.

Bestaande evenementen, onder meer afkomstig uit het Ascential portfolio, zijn Cannes Lions (marketing), Money20/20 / Finovate (fintech), Black Hat (cyber ​security), GDC (gaming) en London Tech Week / Africa Tech Festival (future tech).

Het nieuwe bedrijf is een aanvulling op Informa Markets (transactiegestuurde B2B-evenementen) en Informa Connect (inhoudgestuurde B2B-evenementen).

B2B digital services

Informa is ook van plan om een ​​schaalbaar platform te bouwen in B2B digital services, waarbij de voorgestelde combinatie van Informa Tech's Digital Businesses met het NASDAQ-genoteerde TechTarget naar verwachting in het vierde kwartaal wordt afgerond.

Consistente omzetgroei

Groei, focus en herinvestering in de afgelopen vier jaar hebben het bedrijf in staat gesteld om verdere schaal en diepte op te bouwen in haar drie kernmarkten Live & On-Demand B2B Events, B2B Digital Services en Academic Markets, zo stelt Informa. Hierdoor zal de groep 2025 ingaan met een omzet van 4,8 miljard euro en een consistente onderliggende omzetgroei van ruim 5 procent.

Informa Group 2025


Deel dit bericht


Reacties

Er zijn nog geen reacties.


Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.


Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief