'Aanpassen aan verandering' is het centrale thema van de associatiedag voorafgaand aan IMEX Frankfurt. De organisatie van de internationale meetingvakbeurs heeft het programma bekendgemaakt van Association Focus, de speciale dag voor verenigingsprofessionals op maandag 13 mei.
Programma
De volgende onderwerpen staan er op het programma:
- De gehandicapte avonturier en ontdekkingsreiziger Darren Edwards weet het een en ander over aanpassing aan veranderingen. Als soldaat en fervent bergbeklimmer veranderde zijn leven op het moment dat hij een dwarslaesie opliep bij een ongeval bij het rotsklimmen. Nu is hij een veelgeprezen spreker en expert op het gebied van mentale weerbaarheid en teamwerk. Hij zal enkele van zijn levenslessen delen in zijn plenaire sessie The Adaptive Mindset: Five Pillars to Overcome Adversity.
- Nu het World Economic Forum onlangs heeft verklaard dat 23 procent van de banen in de komende vijf jaar zal veranderen, is bij- en omscholing een must. Wat zijn de tools die hiervoor nodig zijn? Meredith Ellison van de Association for the Advancement of Artificial Intelligence zal de discussie leiden in The race to reskill: Building a future workforce.
- AI voedt de huidige discussies over veranderende rollen en verantwoordelijkheden en het is een technologie waar bijna tweederde (63 procent) van de verenigingen en non-profitorganisaties al mee bezig is. Er is echter behoefte aan meer inzicht in hoe je dit precies kunt gebruiken om impact te creëren, aangezien 72 procent zich niet bezighoudt met AI-onderwijs. Veemal Gungadin, oprichter en CEO van Gevme leidt de discussie over hoe verenigingen AI voor zich kunnen laten werken in AI: Artificial Intelligence meets Association impact.
- Het ontwerpen van evenementen met een langdurige impact vormt de kern van een sessie van Pigalle Tavakkoli, oprichter van de School of Experience Design. Tavakkoli: “Experience design stelt ons in staat om verder te gaan dan het ontwerpen van de vorm en functie van een evenement, naar het ontwerpen van de emoties, herinneringen en gedrag van het publiek. Wanneer de deelnemer zich de ervaring herinnert, komen dezelfde emoties terug – en dit inspireert tot verandering en wordt een transformatieve ervaring voor de lange termijn.”
- Elke organisatie is op duurzaamheidsreis, en toch worden er onderweg veel kansen gemist. Volgens het laatste ICCA & Destination Canada International Sustainability Report neemt slechts 19 procent van de planners hun duurzaamheidsinspanningen en impact op in jaarverslagen en communiceert 34 procent hun duurzaamheidsinspanningen op social-mediakanalen. Guy Bigwood van GDS leidt een energieke sessie waarin voorbeelden van beste praktijken worden besproken en de strategieën worden gedeeld die nodig zijn om de rimpel van duurzaamheid op evenementen op te bouwen.
Amsterdam Convention Bureau
Association Focus wordt georganiseerd door IMEX Frankfurt in samenwerking met ICCA, AC Forum en ASAE. Amsterdam Convention Bureau is sponsor van de speciale onderwijsdag voor verenigingsprofessionals.