Congressen
IDEA gaat haar leden, mooie cases én inspirerende ideeën in de etalage zetten. Een klantenpanel en contentcommissie moeten waarborgen dat de branchevereniging van eventmarketing- en merkactivatiebureaus deze belofte waar maakt. De etalage wordt gevormd door de website van IDEA, perskanalen, social media en beurzen.
Maandelijks kiest een panel van toonaangevende opdrachtgevers de meest inspirerende case van de maand, startend in april 2015. IDEA-leden melden hiervoor eigen cases aan. Daarbij geldt geen enkele restrictie. Grote prijswinnaars of kleine pareltjes, corporate events of merkactivaties, alles mag. Als het maar gaat om actuele cases die IDEA-leden zelf beschouwen als hun beste werk.
De eerste leden van het klantenpanel zijn afkomstig uit zowel het B2B- als B2E- en B2C-segment: Karlijn Adriani (Goede Doelen Loterij), Jaap Stolwijk (Crédit Agricole Consumer Finance), Frederike van Urk (T-Mobile), Caroline van Wijngaarden (Toyota) en Jolanda Bouwens (Kadaster). Zij beoordelen de ingezonden cases en zetten vervolgens de case van de maand in de etalage. Zo krijgen marketing- en eventprofessionals twaalf keer per jaar een inspirerend verhaal aangereikt.
Tijdens vakbeurs event15 (1 en 2 april) verzorgt Studio IDEA de kick-off voor dit klantenpanel. Lars Sørensen en Gerrit Heijkoop maken hier twee dagen compacte interviews met IDEA-bureaus die de eerste cases hebben aangemeld.
Onbekende buitenlandse cases, nieuwe technologische ontwikkelingen, opvallende visuals, opmerkelijke uitspraken. In het evenementenvak kan alles een bron van inspiratie zijn. IDEA-leden komen in hun werk voortdurend inspirerende zaken op het spoor, die ze graag delen met anderen. Dat gebeurt vanaf april 2015 via de nieuwe contentcommissie die een inspiratieblog op de IDEA-website gaat vullen. Aankondigingen van nieuwe content worden ook gepost op de social media-kanalen.
De eerste leden van de nieuwe contentcommissie zijn Rob de Otter (Creative Director, De Otter Creators/Daily Bread), Cristel Zwart (Creatief, Conceptontwikkelaar Dechesne & Boertje), Lotte Barends (Creative, Bureau voor Reuring), Victor Neyndorff (Strategy & Concept Director, MOVE) en Kirsten Flik (Creatie/Advies, Effectgroep).
Informatie voor redacties // niet voor publicatie
Branchevereniging IDEA vertegenwoordigt ruim 50 professionele en onafhankelijke evenementbureaus die het beste te bieden hebben op de markt van zakelijke evenementen in Nederland. De leden van IDEA onderscheiden zich op die markt met een kwalitatief breed aanbod. Elk IDEA-bureau kan zijn opdrachtgevers alles bieden, van strategie- en conceptontwikkeling tot de productie van events en campagnes waar events deel van uitmaken. IDEA en haar leden bieden creativiteit, professionaliteit en continuïteit.
Voor nadere informatie, fotomateriaal of interviewverzoeken kunt u contact opnemen met:
Maarten Schram, verenigingsmanager IDEA, 0348-753743 / 06-23 758896, maarten@ideaonline.nl.
Meer informatie:
http://www.ideaonline.nl/studioidea
http://www.ideaonline.nl/inspiratieblog/
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.