Congressen
IBTM World, een van de belangrijkste vakbeurzen voor de meetingindustrie, beleeft haar 32e editie van 19 tot en met 21 november in Fira Gran Via in Barcelona. Nieuw op IBTM World 2019 is een Corporate Buyers Program, een exclusief pakket voor senior executives en senior eventmanagers. Op het programma staat een exclusieve eendaagse, peer-led conferentie over de problemen waarmee zakelijke planners te maken hebben en mogelijkheid om te netwerken met collega’s in een intieme en exclusieve omgeving.
IBTM World biedt deze editie wederom het associatieprogramma waarin de inzichten en kennis over de belangrijkste uitdagingen waarmee organisatoren van verenigingsevenementen worden geconfronteerd centraal staan.
Reed Travel Exhibitions, de organisator van de wereldwijde meetingvakbeurs, belooft de bezoekers tevens een nieuwe zinnenprikkelende hub – IBTM Accelerate – die is ontworpen om ondernemerstalent te inspireren en te koesteren en een aantal van de nieuwste en meest innovatieve evenemententechnologieën te presenteren.
Het evenement zal naar verwachting meer dan 2.800 exposanten uit meer dan 150 landen verwelkomen, evenals meer dan 3.500 inkopers en duizenden bezoekers. Op IBTM World 2018 vonden tijdens het driedaagse evenement meer dan 77.650 vooraf geplande zakelijke ontmoetingen plaats.
Op 20 november, de tweede dag van IBTM World, is er het Elite Corporate Program. Het programma omvat vier sessies over enkele van de belangrijkste uitdagingen voor senior organisatoren van bedrijfsevenementen.
Tracey Boreham van American Express Meetings & Events presenteert de sessie ‘In-Depth Look at the Event Experience: What Marketing Owners Want’. Haar collega Mikael Ek behandelt het onderwerp ‘Focus on the Why: How Branding Principles Can Guide Your Event Design’. Laura Garcia, Senior Manager Marketing bij Adobe, en Brooke Davis, Global Travel and Events Manager bij lululemon, brengen een tot nadenken stemmende case study over betrokkenheid en experience. Verder verzorgt de Event Marketing Association een peer-to-peer rondetafelgesprek over het overwinnen van evenementuitdagingen.
Het programma is een kans om te leren, te netwerken en best practices te delen in een intieme omgeving en eindigt met een exclusieve behind-the-scenes tour door Barcelona en een bijzondere social dining experience. Het Elite Corporate-programma is alleen op uitnodiging. Senior eventplanners van een FTSE 500 of een gelijkwaardig bedrijf kunnen hun interesse voor het programma aangeven bij hun registratie als Hosted Buyer.
John Volanthen, de Britse wereldrecordhouder grotduiken die tevens een belangrijke rol speelde in het redden van een jeugdvoetbalteam uit de Thaise Tham Luang grotten in 2018, is één van de keynote speakers op IBTM World 2019.
Volanthen’s presentatie gaat over risicobeheersing en hoe kalm te blijven in een crisissituatie. Zijn verhaal zal hij illustreren met enkele aangrijpende anekdotes van de gevaarlijke reddingsmissie. Hij zal ook uitleggen hoe grote prestaties zelden te wijten zijn aan geluk, maar eerder het resultaat zijn van doorzettingsvermogen, vastberadenheid en voorbereiding.
John Volanthen zal ook zijn overtuiging delen dat iedereen de gelegenheid kan aangrijpen en buitengewone doelen kan bereiken in het licht van schijnbaar onoverwinbare omstandigheden.
In 2018 was het ingesloten zitten van een groep van twaalf jonge voetballers en hun coach in een grot in Noord-Thailand wereldnieuws. Britse duikers werden door de Thaise autoriteiten opgeroepen om mee te doen aan een grote zoek- en reddingspoging. De stem van John Volanthen was de eerste die de jongens hoorden na negen dagen ondergronds opgesloten te zijn geweest. Deze reddingsactie wordt gezien als één van de meest complexe en gevaarlijke reddingen die de wereld ooit heeft gezien. Het betrof het navigeren door vier kilometer ondergelopen donkere doorgangen, waarvan sommige te smal waren om duikflessen te dragen.
“Ik hoop dat mijn opgedane kennis en ervaring anderen kan inspireren en helpen bij de voorbereiding op het onverwachte en het veerkrachtig en flexibel reageren als dingen niet volgens plan verlopen”, aldus de keynote speaker.
De sessie van John Volanthen vindt plaats op donderdag 21 november om 9:00 uur in Theatre One en is onderdeel van een uitgebreid kennisprogramma dat plaatsvindt op de beursvloer.
Het Association Program, dat plaatsvindt op de middag van 19 november – de eerste dag van IBTM World –, biedt acht actuele sessies speciaal bestemd voor organisatoren van associatie-evenementen.
Het programma is opgezet in samenwerking met de Association of Association Executives (AAE) en de middag wordt afgesloten met Associations Connect, een peer-to-peer netwerkevenement, in samenwerking met branche-organisatie ICCA.
Thema’s op deze middag zijn onder andere: meer deelnemers aantrekken, de exposanten- en sponsorinkomsten verhogen, duurzame evenementen organiseren en kostenbeheersing. Het programma omvat case studies, presentaties en panelsessies van enkele toonaangevende organisaties in de associatiesector.
Spreker is onder meer Senthil Gopinath, CEO van ICCA, die een sessie zal leiden over het behoud van de wereld door duurzame bijeenkomsten.
Gordon Glenister, Global Head of Influencer Marketing bij The Branded Content Marketing Association, vertelt hoe influencer-marketing kan helpen bij het onder de aandacht brengen van een evenement bij de doelgroep en zorgen dat deze het event gaat omarmen. Hoe je een inkomstenstroom uit sponsoring voor de lange termijn kunt ontwikkelen, wordt uitgelegd door Greg Tracz, CEO van Diabetes Africa.
Het associatieprogramma is exclusief voor organisatoren van verenigingsevenementen die deelnemen via het Hosted Buyer-programma.
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.