Beurzen
De eerste fysieke beurs van IBC sinds 2019 trok afgelopen week 37.071 bezoekers uit 170 landen naar RAI Amsterdam. Het aantal exposanten was minder dan de vorige editie, maar tikte volgens de organisatie toch nog de duizend aan.
“Het was geweldig om de reuring van IBC live weer te kunnen zien, voelen en horen,” aldus Micheal Crimp, Chief Executive Officer van de International Broadcasting Convention. “De kwaliteit van de bezoekers was uitstekend en er heerste een enorm gevoel van positiviteit.”
“We zijn verheugd dat we de IBC na twee jaar afwezigheid weer in Amsterdam mochten ontvangen,” aldus Paul Riemens, Chief Executive Officer van RAI Amsterdam. “Het is fantastisch om live-evenementen van wereldklasse, zoals de IBC 2022, te ervaren en professionals over de hele wereld samen te laten komen in in de RAI en in onze stad.”
IBC 2022 heeft volgens de RAI een grote impact op de stad die nog steeds herstellende is van de pandemie. Volgens cijfers van het concern wordt voor elke euro die tijdens de IBC in het beurs- en congrescentrum wordt uitgegeven, elders in Amsterdam nog eens 7 euro uitgegeven aan hotelaccommodatie, restaurants, bars, taxi’s, musea, winkels en andere bezoeker-gerelateerde diensten. Het evenement is de grootste jaarlijkse beurs van de stad.
Crimp: “De gehele IBC-gemeenschap stond te popelen om samen te komen en zaken te doen in de stad. We hebben enorme vooruitgang gezien in onze industrie sinds de laatste editie in 2019 en en het enthousiasme dat we hebben gezien over de terugkeer van IBC maakt duidelijk dat er geen vervanging is voor fysieke zakelijke bijeenkomsten op de schaal die we in Amsterdam kunnen leveren.”
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.