Congressen
HSMAI Nederland brengt op donderdag 10 maart twee succesvolle en onderscheidende marketingconcepten onder de aandacht: Reverse Thinking & BiTSen. In Slot Zeist zullen André Wiringa (managing partner Performance Solutions) en Frans de Groot (grondlegger BiTSen) de ‘ins- & outs’ van deze twee marketingmodellen toelichten.
Reverse Thinking
Veel organisaties denken traditioneel: ze vertrekken bij alles vanuit hun aanbod dat richting klant/gast gebracht moet worden. Steeds meer winnende merken zoals Apple, LUSH, Cirque du Soleil, Starbucks en Nespresso denken andersom (reverse). Voor Reverse Thinkers is de gewenste klant- of gastbeleving leidend. Het Reverse Thinking model is ontwikkeld door HSMAI partner Performance Solutions en helpt het gat te dichten tussen merkbelofte en realiteit. Of dit succesvol is? Jazeker! Hoe verklaar je anders dat succesvolle merken als CitizenM, NH Hoteles, Nike, ABN AMRO en IKEA het model van Performance Solutions inmiddels hebben ingezet?
BiTSen
BiTSen is een andere revolutionaire marktbenadering van dit moment. BiTSen staat voor ”het gegarandeerd behalen van de commerciële en financiële doelstellingen van een organisatie, waarbij de activiteiten en campagnes die daartoe worden ingezet meer geld opleveren dan ze kosten”. De methoden van het BiTSen zorgen voor ROI. Een van de meest inspirerende aspecten van het BiTSen is dat het organisaties niet kopieerbaar maakt. Dat is iets heel anders dan onderscheidend zijn. Je kunt uniek zijn, maar op termijn toch kopieerbaar. Onderscheidend zijn er velen, niet kopieerbaar is er maar één. Het BiTSen wordt daarom onder andere omarmd door het Nationaal Ballet, Hispeed en Schiphol.
Wanneer: Donderdag 10 maart 2011
Waar: Hotel Theater Figi & Slot Zeist
Hoe laat: 14.30 – 17.00 (+ afsluitende netwerkreceptie). Ontvangst vanaf 14.00.
Het seminar is gratis toegankelijk voor HSMAI-leden, introducés en pers. Inschrijven kan via de website www.hsmai.nl
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.