Sportevenementen

Hoofdsponsor Basic-Fit maakt oranje golf tijdens Amsterdam City Swim

Het Basic-Fit team tijdens de Amsterdam City Swim 2023

Basic-Fit was tijdens de Amsterdam City Swim op 3 september om geld in te zamelen voor onderzoek naar ALS voor het tweede jaar hoofdsponsor. Doel van de sponsoring is mensen te helpen een fitter leven te leiden. Medewerkers van Basic-Fit zwommen als actie zelf ook de 2 kilometer.

Samen met meer dan 2.500 zwemmers sprongen de Basic-Fit medewerkers in het water van de Keizersgracht om het bewustzijn te vergroten en geld in te zamelen voor patiënten met ALS. Ruim veertig collega’s wilden een oranje golf veroorzaken, de merkkleur van Basic-Fit. Dat deden ze met onder meer door zwemboeien met logo te dragen om extra op te vallen.

Medewerkers aanmoedigen

‘Basic Fit wil als hoofdsponsor het goede voorbeeld geven en medewerkers aanmoedigen om oranje waves te maken’, zegt een woordvoerster. Het gaat de hoofdsponsor van het event er niet om de 2 kilometer in een bepaalde snelheid af te leggen, maar om het samen te doen voor het goede doel. 

‘We zijn er trots op een van de partners van de Amsterdam City Swim 2023 te zijn, omdat dit evenement aansluit bij onze Basic-Fit-waarden: onze missie om fitness voor iedereen toegankelijk te maken. Ben je fit bent dan kun je meer uit het leven halen. Er zijn bewezen voordelen van sporten voor zowel onze geestelijke als lichamelijke gezondheid.’

Elfi Vastgoed en Versace

Tijdens de Amsterdam City Swim is gezamenlijk ruim 1,7 miljoen euro opgehaald voor onderzoek naar ALS. Het event bestond uit zo’n drieduizend zwemmers, negentig patiënten en hun dierbaren, tweehonderd vrijwilligers (event)partners en sponsors. Elfi Vastgoed en Versace zijn de andere hoofdsponsors.


Deel dit bericht


Reacties

Er zijn nog geen reacties.


Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.


Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief