Congressen
Hogeschool Utrecht opleiding Communicatie Management heeft donderdag 22 november de Student Event Game 2012 gewonnen. Aan deze jaarlijkse terugkerende wedstrijd deden dit keer een record aantal van twaalf teams deel van diverse Hogescholen uit het land.
De door het Genootschap voor Eventmanagers geïnitieerde Student Event Game vond plaats in Fontys Academy for Creative Industries in Tilburg.
Het team van Hogeschool Utrecht opleiding Communicatie Management bedacht het winnende concept voor de Hoge Hakken Echte Banenconferentie van UWV. Jaarlijks organiseert het UWV op Internationale Vrouwendag de ‘Hoge Hakken, Echte Banenconferentie’. Met deze conferentie wil het UWV vrouwelijke werknemers laten doorstromen naar hogere posities binnen haar organisatie. In 2013 zal het evenement plaatsvinden in Spant! in Bussum.
Elk studententeam werd gecoacht door een lid van het Genootschap. Door deze opzet konden de studenten gedurende de Game sparren met een eventprofessional over hun ideeën.
Onder hoge tijdsdruk moesten de studenten een eventconcept bedenken en uitwerken. Halverwege moesten de teams in de directiekamer verschijnen om hun concept voor te leggen aan Leon Kruitwagen van het Genootschap voor Eventmanagers en Ron van Steenis en Chantal van Riel van UWV, voor een eerste kritische toets. Hun definitieve plannen moesten de studenten in een drie minuten durende ‘elevatorpitch’ toelichten. Daarna bepaalde de vakjury welk team zich de winnaar mocht noemen.
De jury was zeer positief over de creativiteit van de Hogeschool Utrecht en de realiseerbaarheid van het concept ‘Welke hak trek jij aan?’. Hiermee werd uitdrukking gegeven aan het inzicht dat elke vrouw verschillend is en een persoonlijke ‘carrière top’ heeft. Met een goed inhoudelijk programma en strategie overtuigden dit team de jury.
De winnende studenten zijn: Luc Dirks, Eva van der Kuip, Jet Gerding, Sarah Vollmer, Noëmi van Diemen de Jel, Anice van der Rhee, Annelies Wiersma en Denise Jansen. Deze studenten versloegen Fontys Academy for Creative Industries, Haagse Hogeschool, Hogeschool voor de Kunsten Utrecht, Fontys Marketing Management Eindhoven, Hogeschool Utrecht Facility Management, Hogeschool van Arnhem en Nijmegen, Stenden Hogeschool, Saxion, Hogeschool Rotterdam, Hogeschool van Amsterdam en NHTV.
Doel van de Student Event Game is de derde- en vierdejaars studenten van de diverse hogescholen een reële eventcase van een onderneming of organisatie uit het werkveld voor te leggen. De studenten meten zich met elkaar en zetten zich een dag in om een origineel, creatief en werkbaar concept voor een event te bedenken en uit te werken. Het concept, de uitwerking en de presentatie zullen worden beoordeeld door een vakjury, zijnde professionals uit de eventbranche. De resultaten die de studenten op deze dag neerzetten zullen een goed beeld geven van de ‘event-state of the student’ binnen de Eventopleidingen. Daarnaast draagt de Student Event Game bij aan de verbetering van de aansluiting van opleidingen op de praktijk (het bedrijfsleven en maatschappelijke organisaties).
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.