Beurzen
Te midden van de huidige coronaviruscrisis blijkt de volgende editie van Heimtextil van 12-15 januari 2021 in Frankfurt am Main erg populair: meer dan 95 procent van de vorige keer bezette ruimte is nu geboekt.
‘Hoewel voorspellingen momenteel moeilijk te doen zijn, verwachten we in januari 2021 internationale spelers in de branche een eersteklas, positieve omgeving voor hun bedrijven te kunnen bieden’, zegt Olaf Schmidt, Vice President Textiles & Textile Technologies bij Messe Frankfurt. ‘Het feit dat nu meer dan 95 procent van de ruimte in vergelijking met de vorige Heimtextil is geboekt, geeft ons een zeer optimistisch gevoel. We hopen natuurlijk dat het aantal bedrijven dat door de crisis in moeilijkheden komt, zeer laag zal zijn.’
‘Maar op dit vroege moment geven het zeer hoge aantal registraties en het aanbod aan exposanten ons een ongelooflijk momentum. Wat de pandemie betreft, zijn we ervan overtuigd dat mensen elkaar na dit crisisjaar nog persoonlijk willen ontmoeten om hun producten uit te wisselen – en misschien wel meer dan ooit – en dat persoonlijke contacten de beste voorwaarde zijn voor een goede, lange termijn bedrijfsvoering. Virtuele aanbiedingen kunnen natuurlijk een aanvulling zijn op wereldwijde communicatie. Maar persoonlijke ontmoetingen en de beleving van aanraking, vooral op het gebied van textiel, blijven essentieel.’
Exposanten en bezoekers van Heimtextil kunnen een verandering in de programmastructuur verwachten. Om de talrijke evenementen die gericht zijn op verschillende doelgroepen duidelijker en beknopter te kunnen communiceren, gaat de beursorganisatie zich focussen op drie gebieden: ‘Show’, ‘Trend’ en ‘Conference’.
‘Show’ bestaat uit presentaties van internationale exposanten op hun stands in de hallen 3 tot en met 12. Via rondleidingen maken bezoekers kennis met de highlights van de beurs. Zo zullen gerenommeerde architecten en inrichtingsdeskundigen bezoekers gericht naar innovatieve en trendsettende bedrijven leiden, waardoor zij boeiende productoplossingen kunnen ervaren.
Als trendbarometer en de eerste aanloophaven als het gaat om ontwerp, trend en marktvoorspellingen, biedt Heimtextil een wereldwijd unieke presentatie en eersteklas mogelijkheden voor inspiratie met het ‘Trend’ element. De ‘Trend Space’ in hal 3.0 toont de kleuren, materialen en ontwerpen voor het komende seizoen – samengesteld en georganiseerd door Anja Bisgaard Gaede en haar team van SPOTT Trends & Business.
Het derde onderdeel ‘Conference’ brengt alle presentaties, discussiepanels en workshops samen die op Heimtextil worden aangeboden op vijf verschillende gebieden voor verschillende bezoekersdoelgroepen. Workshops en presentaties van inrichtingsdeskundigen zijn aanwezig in de DecoTeam area (hal 8.0). Daarnaast biedt Heimtextil deskundige bijdragen aan de thema’s ‘Textile Technologies’ (hal 3.0), ‘Design Dialog’ (hal 4.2), ‘Sleep’ (hal 11.0, foyer) en ‘Groen’ (hal 11.0, foyer).
Heimtextil zet zich al meer dan tien jaar in voor het thema duurzaamheid en dit zal in 2021 doorgaan, waarbij de ‘Green Tours’, ‘Green Village’ en de ‘Green Directory’ informatie verstrekken over duurzaamheidskwesties.
Een ander hoogtepunt is het programma voor het thema ‘Interior.Architecture.Hospitality’, bestaande uit lezingen en een samengestelde productselectie in de bibliotheek in hal 4.2. Al met al vinden architecten, interieurontwerpers en horeca-experts op Heimtextil de grootste selectie contracttextiel ter wereld.
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.