Beurzen
Van 26 tot en met 29 maart stond Ahoy Rotterdam in het teken van de hengelsport. De 41ste editie van Visma trok 20.835 bezoekers. Zij kwamen naar de grootste hengelsportbeurs van Europa om zich te oriënteren op nieuwe producten, tips op te doen van de profs en de meest uiteenlopende producten aan te schaffen. Dankzij hun aanwinsten zijn de vissers optimaal voorbereid op het nieuwe visseizoen.
Van 26 tot en met 29 maart stond Ahoy Rotterdam in het teken van de hengelsport. De 41ste editie van Visma trok 20.835 bezoekers. Zij kwamen naar de grootste hengelsportbeurs van Europa om zich te oriënteren op nieuwe producten, tips op te doen van de profs en de meest uiteenlopende producten aan te schaffen. Dankzij hun aanwinsten zijn de vissers optimaal voorbereid op het nieuwe visseizoen.
Een vaste club hengelsporters deed als vanouds aankopen op Visma. In stands van de aanwezige groothandels werd het publiek getrakteerd op een breed assortiment hengelsportartikelen. Lange rijen vaste stokken stonden opgesteld naast de meest geavanceerde molens en felgekleurd kunstaas. Vissers kwamen natuurlijk ook voor de koopjes. Traditiegetrouw hadden de detaillisten veel artikelen scherp geprijsd. Bezoekers struinden urenlang langs bakken met beursaanbiedingen om vervolgens met een voldaan gevoel huiswaarts te keren. Tussen de groothandels en detaillisten waren ook aanbieders van boten en toerisme te vinden. Kajaks, bellyboats en sloepen stonden in vol ornaat opgesteld. Aanbieders van visreizen informeerden bezoekers over de meest uiteenlopende bestemmingen. Naast bekende visstekken als Noorwegen en Ierland, was ook een visvakantie naar IJsland in trek.
Beursmanager André Hooijer van Ahoy Rotterdam blikt tevreden terug op Visma 2009. “Het was ouderwets druk op de beurs. Hengelsporters hebben hun hart kunnen ophalen aan al het moois dat hier is tentoongesteld en bovendien begreep ik van de exposanten dat ze goed hebben verkocht. Met een oppervlakte van 17.000m2 was de beurs maar liefst 1.500m2 groter dan in 2008. Een deel van de beursvloer was gericht op beleving, zo trok de nieuwe LandRover Experience veel belangstelling. Vliegvisdemonstraties, bellyboatraces en lezingen in het VismaTheater zorgden daarnaast voor extra hengelsportplezier.
Hoofd educatie en communicatie van Sportvisserij Nederland Onno Terlouw is ook positief gestemd over vier dagen Visma: “De mensen die wij op onze stand hebben gesproken hebben zin in de start van het nieuwe visseizoen. Ze kunnen niet wachten om aan de waterkant plaats te nemen en dat merk je op de beursvloer. Bovendien interesseren kinderen zich steeds meer voor de hengelsport. Dit was goed zichtbaar in onze stand. Wij besteden hier veel aandacht aan educatie door kinderen bijvoorbeeld te leren hoe ze vissen moeten onthaken en hoe ze zelf tuigjes kunnen maken. Wat ons betreft zijn ze klaar om een hengel uit te gooien!
Visma 2010 vindt plaats van 25 tot en met 28 maart in Ahoy Rotterdam.
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.