Beurzen, Congressen, Sportevenementen
GL events heeft in de eerste drie kwartalen van 2023 een omzet van 1,0152 miljard euro behaald, een stijging van 26 procent ten opzichte van dezelfde periode in 2022. De internationale evenementengroep met haar hoofdkantoor in Lyon zag de omzet in het derde kwartaal met 16 procent toenemen tot 325 miljoen euro.
Olivier Ginon, voorzitter-CEO van GL events Group: “In lijn met de verwachtingen is het groeimomentum van GL events sterk gebleven. Deze kwartaalprestaties benadrukken de kracht van het bedrijfsmomentum in Europa en Zuid-Amerika, en bevestigen de opleving in China, vooral voor onze live-activiteiten, met een omzet uit dit land die al meer dan 70 miljoen euro bedraagt.”
De beurzendivisie van GL events boekte bijzonder indrukwekkende resultaten met een omzetstijging van 83 procent naar 180,4 miljoen euro over de negen verslagmaanden. In het derde kwartaal bedroeg de omzetgroei 42 procent wat leidde tot een omzet van 36,8 miljoen euro.
Belangrijke evenementen die de divisie tijdens het afgelopen kwartaal organiseerde, waren onder meer de tweejaarlijkse internationale boekenbeurs van Rio de Janeiro, Fashion Source in Shenzhen en Première Vision en Tranoï in Parijs.
Ook de venues-divisie lag in het derde kwartaal van 2023 weer op koers met een omzetgroei van 24 procent tot 87,0 miljoen euro. Met name in Frankrijk presteerden de GL-locaties sterk in het derde kwartaal, waarbij onderdak werd geboden aan Metz International Fair, de Lyon Motor Show, de nationale finales van WorldSkills France in Lyon, the Strasbourg European Fair, het Rose Festival in Toulouse en Caen International Fair.
Op de internationale markten was Hungexpo gastheer van het jaarlijkse congres van de Europese Academie voor Neurologie en de Planet Budapest Sustainable Development Exhibition, twee van de grootste successen van de divisie. In Brazilië waren onder meer de Electronics Industry Exhibition en het ‘Festival do Japão’ ter ere van de Japanse cultuur belangrijke evenementen.
De live-divisie zag de omzet in het derde kwartaal met 9 procent stijgen tot 201,2 miljoen euro, onder meer door grote sportevenementen zoals de Ryder Cup en de Rugby World Cup (RWC France 2023). Andere belangrijke evenementen die de groei van de divisie opleverden, waren het Cannes Yachting Festival en beurs Maison et Objet.
De live-divisie profiteerde ook van een bijzonder sterke opleving van de activiteiten in China tijdens het derde kwartaal. Gedurende de eerste negen maanden steeg de omzet van GL events Live met 17 procent naar 568,6 miljoen euro.
GL events heeft in de eerste helft van 2023 een aantal acquisities gedaan voor 62 miljoen euro om de toekomstige groei te ondersteunen. Ook besteedt de groep in 2023 100 miljoen euro in een Capex-programma, waaronder 40 miljoen voor de renovatie van het Anhembi beurs- en congrescentrum in São Paulo, Brazilië.
Voor het vierde kwartaal gaat GL events uit van een omzetgroei van 8 procent ten opzichte van Q4 in 2022. Ook verwacht de directie een verbetering van de marges.
GL events blijft haar ESG-beleid uitrollen en voert de inspanningen op om de ecologische voetafdruk te verkleinen, het gebruik van wegwerpartikelen te beperken, de prestaties van de circulaire economie te maximaliseren en diversiteit en lokale ontwikkeling te bevorderen. Deze ESG-prestatie werd beloond met een zilveren medaille van het extra-financiële ratingbureau EthiFinance en een score van 62/100, wat een verbetering betekent van 7 punten ten opzichte van 2021.
De Groep heeft zijn gegevens over de reductie van de CO2-voetafdruk in het derde kwartaal ingediend bij het Carbon Disclosure Project (CDP), waarvan de resultaten begin 2024 worden verwacht. Op operationeel niveau was het energieverbruik gekoppeld aan de site-activiteit eind augustus 2023 met 35 procent verminderd. De groep blijft investeren om verdere reducties te realiseren en heeft in Frankrijk 290 elektrische laadstations geïmplementeerd, waarvan er al 139 operationeel zijn.
Om de circulaire economie te maximaliseren en het gebruik van wegwerpartikelen te beperken, heeft GL events aankoopclubs per productfamilie opgericht om te kunnen profiteren van de inbreng van alle belanghebbenden.
Op het gebied van sociaal werkgeverschap en maatschappelijk verantwoord ondernemen biedt het bedrijf met ingang van boekjaar 2023 meer dan 150 uur MVO-training aan werknemers in Frankrijk en lanceerde het een trainingscampagne voor Climate Fresk.
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.