Congressen

'Gevoelstype' overheerst bij managers op IMEX

'Gevoelstype' overheerst bij managers op IMEX

Nürnberg Convention heeft in mei 2017 op de IMEX onderzoek gedaan onder managers uit de meetingindustrie. Nu presenteert zij de uitslag van deze ‘managers test’.

Op basis van honderden testuitslagen heeft Nürnberg Convention een overzicht gemaakt van ‘manager typen’ in de meeting industrie. Uit de uitslag blijkt dat meer dan 62 procent van de deelnemers tot het zogenaamde gevoelstype behoren. Mensen die ofwel instinctief beslissingen nemen ofwel slimme netwerkers zijn. Veel minder in getale waren de neurotypen die ofwel analytisch zijn of ‘koele strategen’. Deze laatste groepen waren respectievelijk met 18 procent en 19 procent gerepresenteerd.

Marketing aanpassen

Deze uitslag is niet heel verrassend, erkent Sabine Linke van Nürnberg Convention. “Ich glaube aber, dass es von großem Wert ist, dass das, was wir schon immer vermutet haben, nun erstmals in Form valider Daten vorliegt.“ Als volgende stap wil Nürnberg Convention hun strategie op het gebied van reclame en marketing gaan aanpassen. Voor FBTK directeur Oliver Jeschonnek is de uitslag in zoverre interessant dat de uitslag laat zien dat de meetingindustrie zich hierin onderscheidt van andere branches. „Im deutschsprachigen Raum überwiegen normalerweise die Zahlenanalysten und Strategen“, aldus Jeschonnek.


Deel dit bericht


Reacties

Er zijn nog geen reacties.


Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.


Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief