Beurzen

GenZ ontwikkelt vernieuwend concept voor consumentenbeurs

Expotalent workshop Summa College

Dertig derdejaars studenten van het Summa College, die de opleidingen Marketing Communication Specialist en Event Producer volgen, zijn onder begeleiding van ExpoTalent begonnen aan een uitdagende opdracht. Hen is gevraagd een vernieuwend concept te ontwikkelen voor een inspirerende consumentenbeurs gericht op 18+.

Eerste workshop

Tijdens de eerste workshop in Eindhoven werd al duidelijk hoeveel potentie en ceativiteit in deze generatie schuilt, zegt Gert-Jan van den Nieuwenhoff, die de workshop leidde samen met Ton Otten namens ExpoTalent.

"Wat meteen opvalt, is de creativiteit en hoe anders deze studenten denken over beurzen. Ze weten in een mum van tijd een beeldende vertaling te maken van een thema of onderwerp en duiding te geven aan de doelgroepen die ze willen aanspreken. Ze denken anders, en dat heeft consequenties voor alle conceptelementen."

Maatschappelijke relevantie

Tijdens de brainstormsessie kwamen studenten met maatschappelijk relevante onderwerpen, zoals het inspireren van jongeren om te bewegen en sporten. Maar dan wel verpakt in een concept dat uitdagend en prikkelend is voor deze doelgroep. Het gaat niet alleen om een digitale ‘kick’, maar juist om de combinatie van live en digitaal, gepresenteerd in een omgeving die ‘cool’ is en aanspreekt.

In hun elevator pitches toonden ze een scherp begrip van hoe ze deze onderwerpen conceptueel moeten ‘verpakken’ om niet alleen aantrekkelijk te zijn voor de doelgroep, maar ook interessant voor sponsoren en exposanten.

Is de eventbranche klaar voor Gen Z?

Het project van ExpoTalent, in samenwerking met Summa College, laat zien dat jong talent aan de poorten staat om de eventbranche te verrijken met vernieuwende ideeën en energie. Maar het roept ook de vraag op: is de eventbranche klaar voor deze nieuwe generatie? Deze generatie vraagt om flexibiliteit, ruimte voor experimenten en een nieuwe vorm van leiderschap. Dat betekent meer vrijheid en vertrouwen geven om hun creativiteit volledig tot bloei te laten komen.

Klaar voor de toekomst?

We zijn benieuwd: is uw organisatie klaar voor Gen Z? Laat het ons weten door te reageren op dit artikel. En wilt u meer zien van wat deze generatie te bieden heeft? Volg ExpoTalent op Publique of via LinkedIn en blijf geïnspireerd door hun frisse ideeën en vernieuwende concepten. De toekomst van onze branche begint hier!

 


Deel dit bericht


Reacties

Er zijn nog geen reacties.


Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.


Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief