Congressen
Jonge mensen meer laten uitvliegen helpt ze zich sneller te ontwikkelen, weet Nouschka Griep (27) door haar internationaal gerichte functie als salesmanager bij de Beurs van Berlage. Zeker nu de sector met grote veranderingen te maken heeft, is dat extra nodig.
“Engelsen zijn wat extravaganter en charmant in hun wijze van spreken. Je ontwikkelt eerst het persoonlijk contact, voordat je dieper op zaken ingaat. Een persoonlijke klik dus. In Duitsland werkt dat eigenlijk net andersom en kijk je eerst naar statistieken en het onderbouwen van feiten, daarna het persoonlijke gesprek. Als Nederlanders zitten we daar tussenin.”
“Dat je enorm snel kan leren door je groeiende netwerk en door eropuit te gaan. Daardoor heb ik mijn strategie voor meetings bijvoorbeeld weten te verbeteren. Op een cultuur kun je inspelen, je spiegelen aan je klant.”
“Uit m’n team. Ik heb enorm veel aan de senior collega’s waar ik mee werk. Zij laten me net even iets breder nadenken over invalshoeken. Het helpt ook dat zij de groei van onze locatie meegemaakt hebben.”
“Niet heel specifiek, maar je moet wel zelf aanvoelen wat anders kan. Door ook voor de Duitse markt een losse invalshoek te gebruiken, kun je eerder dichter bij ze komen. Dat druist wel in tegen wat anderen vaak denken. Ik had ook wel het besef dat als we een serie één-op-één meetings met buyers doen, het belangrijk is om met iets opvallends te komen.”
“Verduurzaming is de meest interessante. Dat heeft op veel zaken invloed, van productie tot catering. Maar ik ben ook benieuwd hoe de markt zich gaat ontwikkelingen: gaan we minder maar grotere events doen? Worden ze hybride? Of juist kleinschaliger zonder mensen in te laten vliegen?”
“Bij ons is uitgewezen dat het groter en minder wordt. Daar hebben wij de capaciteit voor, dus krijgen wij die aanvragen ook. Verder merk ik dat mensen terug willen naar hoe het was, maar dan duurzamer. Bijvoorbeeld een salestrip koppelen aan een event, zodat je maar één keer hoeft te reizen. Dat doe ik zelf ook.”
“Laat jonge mensen meer uitvliegen. Op netwerkevents ben ik vaak een van de jongste die er staat. Terwijl wij de nieuwe markt zijn. Wij zijn de mensen die de aanvragen behandelen.”
Dit interview staat in de eerste editie van NxtGenLive, een uitgave van Zynchrone media voor en door toptalent in de beurzen-, congres- en eventbranche.
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.