Congressen

Gaan we minder maar grotere events doen?

Nouschka Griep, salesmanager Beurs van Berlage

Jonge mensen meer laten uitvliegen helpt ze zich sneller te ontwikkelen, weet Nouschka Griep (27) door haar internationaal gerichte functie als salesmanager bij de Beurs van Berlage. Zeker nu de sector met grote veranderingen te maken heeft, is dat extra nodig.

Je richt je onder meer op de Duitse en Engelse markt. Hoe verschillende die van de onze?

“Engelsen zijn wat extravaganter en charmant in hun wijze van spreken. Je ontwikkelt eerst het persoonlijk contact, voordat je dieper op zaken ingaat. Een persoonlijke klik dus. In Duitsland werkt dat eigenlijk net andersom en kijk je eerst naar statistieken en het onderbouwen van feiten, daarna het persoonlijke gesprek. Als Nederlanders zitten we daar tussenin.”

Wat is iets dat je opvalt in je werk?

“Dat je enorm snel kan leren door je groeiende netwerk en door eropuit te gaan. Daardoor heb ik mijn strategie voor meetings bijvoorbeeld weten te verbeteren. Op een cultuur kun je inspelen, je spiegelen aan je klant.”

Waar haal jij je inspiratie uit voor doorontwikkeling?

“Uit m’n team. Ik heb enorm veel aan de senior collega’s waar ik mee werk. Zij laten me net even iets breder nadenken over invalshoeken. Het helpt ook dat zij de groei van onze locatie meegemaakt hebben.”

Zijn er dingen die jij juist anders doet dan zij?

“Niet heel specifiek, maar je moet wel zelf aanvoelen wat anders kan. Door ook voor de Duitse markt een losse invalshoek te gebruiken, kun je eerder dichter bij ze komen. Dat druist wel in tegen wat anderen vaak denken. Ik had ook wel het besef dat als we een serie één-op-één meetings met buyers doen, het belangrijk is om met iets opvallends te komen.”

Welke trends houd jij in de gaten voor je werk?

“Verduurzaming is de meest interessante. Dat heeft op veel zaken invloed, van productie tot catering. Maar ik ben ook benieuwd hoe de markt zich gaat ontwikkelingen: gaan we minder maar grotere events doen? Worden ze hybride? Of juist kleinschaliger zonder mensen in te laten vliegen?”

Wat merk je daarvan bij klanten?

“Bij ons is uitgewezen dat het groter en minder wordt. Daar hebben wij de capaciteit voor, dus krijgen wij die aanvragen ook. Verder merk ik dat mensen terug willen naar hoe het was, maar dan duurzamer. Bijvoorbeeld een salestrip koppelen aan een event, zodat je maar één keer hoeft te reizen. Dat doe ik zelf ook.”

Welk advies zou je namens de jongere generatie willen geven aan branchegenoten?

“Laat jonge mensen meer uitvliegen. Op netwerkevents ben ik vaak een van de jongste die er staat. Terwijl wij de nieuwe markt zijn. Wij zijn de mensen die de aanvragen behandelen.”

Dit interview staat in de eerste editie van NxtGenLive, een uitgave van Zynchrone media voor en door toptalent in de beurzen-, congres- en eventbranche.


Deel dit bericht


Reacties

Er zijn nog geen reacties.


Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.


Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief