Brand events

G-Star presenteert nieuwe denimcollectie in Museum Rembrandthuis

G-Star rembrandthuis

G-Star lanceert een nieuwe denimcollectie die op op Rembrandt is geïnspireerd. De collectie wordt gepresenteerd op een tentoonstelling in het Museum Rembrandthuis.

Zelfportret Rembrandt

Het ontwerpteam van G-Star heeft de nieuwste lasertechnologieën gecombineerd met experimenten op diverse soorten denim, geïnspireerd door Rembrandts etstechniek en zijn iconische zelfportret uit de museumcollectie. 'Het is een eerbetoon aan eeuwenoude ambacht, op een innovatieve manier', omschrijft Chief Brand Officer Gwenda van Vliet van G-Star.

Museum Rembrandthuis

Voor de campagne koos G-Star verschillende locaties binnen het historische Museum Rembrandthuis, waar Rembrandt zelf ooit werkte zoals zijn voormalige studio, kantoor en keuken. Het is de eerste fashion shoot ooit in het huis van Rembrandt. De campagne werd vastgelegd door fotograaf Philippe Vogelenzang.

Jonge doelgroep

Van Vliet: ‘Dit bijzondere project biedt ons de mogelijkheid om Rembrandts unieke werkwijze op een moderne manier te vertalen en hem onder de aandacht te brengen bij een jongere doelgroep wereldwijd. In samenwerking met het Museum Rembrandthuis hebben we zijn iconische zelfportret verwerkt in de denimcollectie. Wij geloven dat kunst de kracht heeft om werelden te verbinden en op een creatieve manier samen te brengen.'

De tentoonstelling Etched Denim is te zien in Museum Rembrandthuis te Amsterdam van 2 november 2024 t/m 5 januari 2025.


Deel dit bericht


Reacties

Er zijn nog geen reacties.


Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.


Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief