Beurzen
Wist u dat verkopers meer presteren als ze hun charmes in de strijd gooien? Hoog tijd voor een cursus zakelijk flirten!
Wist u dat verkopers meer presteren als ze hun charmes in de strijd gooien? Hoog tijd voor een cursus zakelijk flirten!
Oogcontact In een zakelijk gesprek is oogcontact de eerste stap om te laten zien dat u de ander serieus neemt. Met oogcontact dwingt u de ander aandacht te geven en te luisteren.
Vermijd afleiding Tijdens een gesprek geeft u honderd procent aandacht aan de ander. Dat betekent goed luisteren. Als u teveel andere dingen doet tijdens een gesprek, wekt u de indruk niet geïnteresseerd te zijn en daarmee verleidt u niemand.
Passie Een beetje meer zuidelijke passie in onze gesprekken mag best. Laat zien dat u enthousiast bent en de ander respecteert. Handgebaren benadrukken uw enthousiasme, maar overdrijf niet.
Toon uw bewondering Pas in een zakelijk gesprek uw intonatie en spreeksnelheid aan uw gesprekspartner aan. Mensen zien graag een bevestiging van hun eigenschappen in anderen.
Complimenten Geef elke dag een compliment. Zo traint u zichzelf in het spontaan en makkelijk geven van vleiende opmerkingen en om positief over uw omgeving te denken. In verkoopsituaties is een compliment geven een sterk wapen. Denk aan een recent zakelijk succes van de ander of onthoud bijvoorbeeld de gezinsuitbreiding.
Glimlachen Glimlachen zorgt ervoor dat onze hersenen stoffen aanmaken waar we vrolijk van worden. En dat heeft een positief effect op uzelf en de mensen in uw omgeving. Een uitspraak onderstreept door een gemeende glimlach heeft meer uitwerking omdat hij een positieve lading meekrijgt.
Bron: Zibb.nl
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.