Beurzen
Wat hebben bordspellen, zaken doen, management games en een nieuwe carrière met elkaar te maken? Het NLGD Festival of Games en Htwee event marketing bundelen de krachten om één keer per jaar zoveel mogelijk aandacht en interesse te genereren voor games tijdens Business Games en het Festival of Games.
Het NLGD Festival of Games vindt in 2010 voor de 6e keer plaats van 26 mei tot en met 4 juni in de Jaarbeurs Media Plaza.
Naast het Game Congres, Pitch & Match, de Expo en de Career Fair wordt ook Business Games een onderdeel van dit evenement. Business Games richt zich op de zakelijke toepassing van games in het bedrijfsleven, het onderwijs en marketing en zorgt voor waardevolle ontmoetingen tussen speluitgevers, hun afnemers en investeerders. Het internationaal gerichte Festival of Games richt zich op gameontwikkelaars, toeleveranciers en uitgevers van digitale games en zorgt voor het uitwisselen van kennis en de mogelijkheid tot zaken doen.
De voormannen van beide bedrijven zijn dan ook eensgezind over de perfecte overlap van de twee evenement. “Het Festival of Games creëert een omgeving welke gericht is op het laten groeien van bedrijven uit de internationale games industrie. De scheidingslijn tussen fysieke en digitale spellen vervaagd zienderogen,” zegt Ansgar Smith, managing director van de Stichting NLGD. “De samenwerking tussen onze evenementen was alleen een kwestie van tijd”.
Erik Heemskerk, managing partner van Htwee event marketing vult aan: “En Business Games richt zich op alle toepassingen van spel en simulatie in een professionele context: van rollenspellen tot en met flight simulators en van management games (live games) tot en met bordspellen. Hiermee verrijkt Business Games het Festival of Games waar voorheen alleen games met een stekker in de picture stonden”.
Over Business Games
Business Games bestaat uit een combinatie van een beurs, onafhankelijke –plenaire- presentaties en commerciële workshops. Beide dagen worden plenair geopend en afgesloten met bijdragen van verschillende inspirators/opiniemakers, onder wie Marcel de Leeuwe van Leerbeleving.nl. Daarna kunnen bezoekers presentaties van leveranciers volgen in respectievelijk het HRM-, Onderwijs- en Marketing Theater en leveranciers 1-op-1 ontmoeten. Info: www.nlbusinessgames.nl.
Over Htwee event marketing
Htwee event marketing adviseert over de toepassing van event marketing en organiseert eigen evenementen op de vakgebieden business games en ZZP. Voor meer informatie over Htwee event marketing kunt u terecht op www.htwee.eu.
Over Stichting NLGD
De Stichting NLGD zorgt jaarlijks voor het organiseren van het Festival of Games. Daarnaast houdt de Stichting zich bezig met de representatie van de totale Nederlandse Games industrie in het buitenland in samenwerking met de overheid en de branche organisatie. Voor de meest actuele informatie over het Festival of Games kunt u terecht op www.festivalofgames.nl.
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.