Congressen
Eventsites is een nieuw registratiebedrijf dat zich richt op het hele communicatietraject. Het bedrijf zorgt ervoor dat de vormgeving en de inhoud van het communicatietraject volledig aansluit bij de thematiek, de inhoud en de uitstraling van het event.
“Een goed doordacht communicatietraject is meer dan het automatiseren van een uitnodigingstraject. De RSVP kaart is al een tijdje verdwenen, maar de mogelijkheden die er zijn om het registratietraject van een event écht aan te laten sluiten bij een event worden voor het overgrote deel nog niet gebruikt”, vertelt Mels Praat, directeur van Event Sites.
Volgens Praat wordt de communicatiewaarde van het registratietraject stelselmatig onderschat in de eventbranche. “Er is veel meer potentie uit te halen”, aldus Praat. “Door de inhoud van het communicatietraject af te stemmen op het event en de bijbehorende thematiek, wordt de boodschap van het evenement versterkt.”
Praat: “Het creëren van logistieke oplossingen, het vergroten van het gebruiksgemak en de betrokkenheid van de doelgroep en het communiceren van een boodschap zouden centraal moeten staan tijdens een goed doordacht uitnodigingstraject. Het daadwerkelijk registreren van de genodigden is een praktisch gevolg van deze communicatie-uiting. Daarnaast haalt de organisator niet alleen het maximale uit zijn contact met de bezoeker, maar ook met degene die zijn verhinderd op de dag van het event. Want ook zij zullen de boodschap ontvangen, meer betrokken worden bij het evenement of de organisator daarvan en de sfeer van het event proeven.“
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.