Beurzen

Eventbrite brengt self-serviceplatform naar Nederland

Het Amerikaanse bedrijf Eventbrite, leverancier van een self-serviceplatform waarmee organisatoren tickets voor hun evenementen kunnen verkopen, heeft nu ook een volledig locaal aanbod voor de Nederlandse en de Duitse markt. Met deze uitbreiding is het platform in totaal in tien landen beschikbaar, elk met een locaal aanbod, inclusief online ondersteuning in de taal van het land.Eventbrite.nl geeft organisatoren tools voor het organiseren en promoten van hun evenement en het verkopen van tickets. Tot op heden zijn via Eventbrite ruim 62 miljoen tickets gekocht en geregistreerd, voor evenementen in ruim 170 landen. Volgens Eventbrite is bijna twintig procent van haar omzet afkomstig van landen buiten de Verenigde Staten. "Nederland is een vooruitstrevend land op sociaal gebied, daarbij houden Nederlanders van nieuwe technologieën", aldus Kevin Hartz, CEO en mede-oprichter van Eventbrite. "Daarnaast is Amsterdam een van de Europese hoofdsteden die altijd voorop lopen. Bovendien is negentig procent van de Nederlanders online. Daarom wilden we Eventbrite graag in Nederland lanceren."

Eventbrite werd in 2006 is opgericht door Kevin en Julia Hartz (respectievelijk CEO en President) en Renaud Visage (CTO). Hartz: "Eventbrite brengt innovatie op vier belangrijke terreinen: het self-serviceplatform voor ticketverkoop, mobiele producten, gegevensvastlegging en klantenservice. De web-based software is bedoeld voor het grote segment evenementorganisatoren dat voorheen weinig of geen toegang had tot betaalbare, flexibele tools voor eenvoudig evenementbeheer en een simpel betalingssysteem. Eén van de mobiele tools is de Entry Manager-app, in het Nederlands, waarmee evenementorganisatoren tickets kunnen scannen met hun iOS- of Android-apparaat. Verder biedt Eventbrite organistoren een gegevensdashboard dat inzichten geeft in bezoekersgedrag, zodat ze weloverwogen marketing- en personeelsbeslissingen kunnen nemen. Tot slot onderscheidt Eventbrite zich van andere registratieplatforms door haar klantenservice, met e-mailondersteuning in het Nederlands en een volledig vertaald Helpcentrum."


Deel dit bericht


Reacties

Er zijn nog geen reacties.


Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.


Subscribe to our newsletter now