Beurzen
Wat drijft een marketing manager, een lijnmanager of een directeur van een bedrijf om deel te nemen aan een beurs? Wat zijn zijn verwachtingen en wat moet er gebeuren zodat hij de volgende editie wederom deelneemt? In deze rubriek van Expovisie laten we de exposant aan het woord over zijn of haar beursdeelname. In de vijfde editie spraken we Johannes van Bentum, hoofdredacteur van Vastgoedmarkt. Hij nam deel aan Provada in RAI Amsterdam.
Na afloop van de beurs namen we opnieuw contact met hem op. Zijn de verwachtingen uitgekomen?
“De beurs liep als een zonnetje, was heel levendig en kende een recordaantal van 25.667 bezoekers. Dat was ook te merken in de stand van Vastgoedmarkt. De bijeenkomsten over gebiedstransformaties in Amsterdam, Rotterdam en Overijssel in ons theater werden uitstekend bezocht. Ook het slotdebat van onze Young Talent Award, ondersteund door Funda in business en vastgoedopleider Asre, trok veel publiek. Rondom de Steden in Beweging (StiB) Award namen 650 beursbezoekers de moeite naar onze stand te komen om hun stem uit te brengen op één van vier genomineerde vastgoedprojecten. Vooral op de woensdag – traditioneel de topdag van de beurs – slibden de gangpaden op de beurs bijna dicht door de grote aantallen bezoekers.”
“Een jaarlijks terugkerend probleem is de ‘zenderdruk’ op de beurs. Doordat op veel plaatsen presentaties worden gehouden met behulp van draadloze microfoons ontstaat interferentie, waardoor af en toe het geluid van een spreker wegvalt. Na 16.00 uur is het overigens niet mogelijk meer een presentatie te houden door het losbarstende borrelgeweld met bier, bitterballen en live DJ’s. Doorgewinterde Provada-gangers weten dit natuurlijk, dus wij hadden er in onze programmering al rekening mee gehouden.”
“Dat het een uitstekend idee is om sessies in de stand op te nemen en die opname in z’n geheel of in delen te gebruiken als podcast. Zo heeft de inspanning die je doet voor een beurs een langere levensduur dan alleen die drie dagen in de Amsterdamse RAI. En dat het goed werkt om evenementen in onze stand een ‘overloop’ te geven in de stands van partners met wie wij samenwerken. Zo hebben wij het slotdebat van de Young Talent Award in ons theater gehouden en de uitreiking van de prijs aansluitend in de stand van hoofdsponsor Funda in business. Om het publiek van de ene naar de andere stand te brengen, hebben wij door acteurs een 75 meter rode loper laten uitrollen die de twee stand verbond. Onze partner was zeer tevreden over de extra bezoekers in de stand.”
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.