Beurzen
Deze vragen helpen u om uw demonstratie-boodschap over te brengen.
Deze vragen helpen u om uw demonstratie-boodschap over te brengen.
Wat wilt u over uw product vertellen?
Hou het bij twee tot drie boodschappen. Weet wie uw doelgroep is. Vertel wat men nodig heeft bij het gebruik van uw product.
Wat zijn de voordelen voor de gebruikers?
Vaak leggen exposanten de focus op wat het product allemaal kan. Maar de persoon die het product koopt, wil weten wat de voordelen zijn. Dat zijn twee verschillende dingen. Levert het hem of haar tijdwinning of kostenbesparing op? Helpt het product om efficiënter te werken? Dát willen de bezoekers weten.
Hoelang duurt uw demonstratie?
Langer dan tien minuten moet het niet duren. Liever korter. Kunt u in dat tijdsbestek niet uw hele product demonstreren? Geeft niet: bewaar deze demonstraties voor één-op-één verkoopbezoeken. Dan hebben uw vertegenwoordigers straks ook nog wat te doen.
Heeft u contact met de toeschouwers?
Zorg dat u oogcontact houdt, terwijl u bezig bent met uw demonstratie-presentatie. Als u hierbij een computer nodig heeft en op een toetsenbord bezig bent, kijk dan evengoed af en toe naar uw gasten. Vinden ze het interessant wat u vertelt of verliezen ze interesse?
Maakt u gebruik van premiums?
Gebruik een give-away die een link heeft met uw product of dienst. Zorg ervoor dat uw bedrijfsnaam en telefoonnummer erop staan. Gebruik de premium als “beloning” voor mensen die de tijd hebben genomen om uw demonstratie te zien.
(Expovisie, september 2004)
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.