Congressen

Eerste editie van The Roadshow

Op 29 augustus vond in businesscentrum AF-61 in Amsterdam de aftrap plaats van The Roadshow, een nieuw MICE-event georganiseerd door Travelmediate. Het doel is om een kleinschaliger evenement met een hoger niveau neer te zetten, vertelde initiatiefnemer Raymon Honings in zijn openingswoord.
 Daarom had The Roadshow ook een thema, namelijk Art in The City. Gastspreker was Robin Cox van de start-up Citinerary. Het nieuwe platform probeert steden te ontsluiten voor bezoekers door ze te verbinden aan stadsbewoners. Een select gezelschap van interessante locals ontvangt reizigers die nieuwsgierig zijn naar een authentieke beleving van een stad. Inmiddels is Citinerary actief in negen steden verspreid over de wereld.

Verder kregen de aanwezigen uitleg over de totstandkoming van Famous City Amsterdam, een boek van de bekende fotografe Marte Visser met portretten in tekst en beeld van internationale beroemdheden uit de wereld van de kunst, muziek en wetenschap die een speciale band hebben met Amsterdam. Het boek is niet alleen een mooie culturele bijdrage voor de stad Amsterdam, maar levert tevens een bijdrage op voor de strijd tegen kanker. De complete opbrengst van de verkoop zal gaan naar het onderzoek naar uitzaaiing.

Travelmediate toonde de deelnemers ook enkele mogelijkheden om op een eenvoudige manier net wat meer van hun evenementen te maken. Zo was er bij de ingang een dame in plexiglas koker geposteerd, die al tekenend contact zocht met de gasten.

Daarnaast bevatte The Roadshow ook twee traditionele elementen: de tafelsessies en luxe catering.

Na de aftrap in Amsterdam toerde het gezelschap vertegenwoordigers van incentive travel bestemmingen en aanbieders in wisselende samenstelling langs Brussel, Düsseldorf en München, om op 2 september te eindigen in Warschau.
 


Deel dit bericht


Reacties

Er zijn nog geen reacties.


Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.


Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief