Congressen
Dat een website belangrijk is voor een conferentie is oud nieuws, maar wat is er belangrijk? En waarom?
Ik kom ze nog zo vaak tegen: Websites die niet duidelijk zijn opgebouwd (hoe vind ik de informatie die ik zoek?), verouderde websites (waarom werkt dit niet zo makkelijk als [..]?) of websites die niet toegankelijk zijn via mobiel (welke sessie speelt er nu af?).
In deze column bespreek ik de belangrijkste punten voor een succesvolle én informatieve conferentie website.
Mobiel-vriendelijke websites
Een van de belangrijkste punten voor een goede conferentie website is dat deze goed toegankelijk is via mobiel. Het zal namelijk niet de eerste keer zijn dat iemand zich afvraagt welke sessie er nu afspeelt, welke bedrijven aanwezig zijn, welke sessie hierna volgt of natuurlijk: Wanneer is de lunchpauze? 😉
Dit zijn vragen die de bezoeker gemakkelijk beantwoord kan krijgen met een bezoek aan de mobiele website.
Livestreams
Zeker in deze tijd zijn livestreams ongekend belangrijk.
Momenteel doen we zelfs niet anders en de kans is groot dat we straks ook een deel van onze bezoekers bereiken via een livestream.
Zorg ervoor dat, wanneer het evenement plaatsvindt, de livestream goed beschikbaar is. Dit kan op vele manieren, je kan de livestream bereikbaar maken voor:
Zo’n livestream is vrij eenvoudig op te zetten, je kan gebruik maken van een laptop met externe webcam of van een dedicated camera. Ga je helemaal virtueel? Dan kun je tools als Zoom gebruiken om de livestream via Vimeo of Youtube op de website te plaatsen.
Bij Conference7 gaan we nog een stapje verder, wij plaatsen een overlay met het logo en andere relevant informatie over de livestream.
Die kun je vervolgens op je website plaatsen.
Een live voorbeeld van zo’n livestream vind je hier: https://youtu.be/mgikfoGsOBI
Houdt je publiek op de hoogte
“Een geïnformeerde bezoeker is een terugkerende bezoeker.”
Het contact met de bezoeker wil nog wel eens verwateren nadat een conferentie heeft plaatsgevonden. Zorg er daarom voor dat de bezoeker geregeld terugkeert naar de website. Zo behoudt je de aandacht en is de kans vele malen groter dat de bezoeker een terugkerende bezoeker wordt.
Een nieuwsbrief kan daarbij helpen, maar denk ook eens verder dan een nieuwsbrief. Er zijn talloze mogelijkheden om na de conferentie belangrijke content te blijven verspreiden. Zo kun je de presentaties
die gegeven zijn nog eens herhalen (“Weet je nog?”) of iedere maand het bedrijf van een bezoeker uitlichten.
Hou je publiek natuurlijk ook op de hoogte van je toekomstplannen, ook op die manier kun je aandacht goed vasthouden.
Conference7
Bij Conference7 doen we één ding: Online oplossingen bouwen voor de conferentie industrie.
Benieuwd naar meer? Neem contact op met Marinus Klasen via conference7.com/nl
Marinus Klasen
We’ve never shared so much knowledge with each other as we do now.
My goal is to bring the right people together. Conference7 facilitates
this in the online environment.
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.